گوناگون

رفسنجان در زمینه موقوفات هلال‌احمر در کشور مقام اول را دارد‌ / فعالیت 20 موسسه خیریه در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری عصر شنبه در مراسم افتتاح ساختمان کانون ناشنوایان رفسنجان با تبریک پیشاپیش میلاد حضرت ولی عصر(عج)، اظهار داشت: خیران در شهرستان رفسنجان در مقولات مختلف از جمله درمانی، عمران و آبادانی و کمک به نیازمندان فعال هستند و بناهای ارزشمندی که برجای می‌گذارند، باقیات الصالحاتی برای آنها است.

وی با بیان اینکه رفسنجان در زمینه کمک و مساعدت خیران در کشور زبانزد است، تصریح کرد: اینکه رفسنجان در زمینه موقوفات هلال‌احمر در کشور مقام اول را دارد‌ و خیران که کارهای بزرگی مانند وقف انجام می‌دهند، نشان از همت والای خیران بزرگوار دارد.

این مسئول وجود خیران را در کنار افتخارات تاریخی، جغرافیایی و نیروی انسانی موثر از امتیازات رفسنجان دانست و افزود: رفسنجان از دیرباز دارای ویژگی خاصی به لحاظ تاریخی است و بزرگترین جنگل دست کاشت پسته با 90 هزار هکتار سطح زیر کشت در این شهرستان وجود دارد.

ملانوری یکی از ابعاد کار خیر را در ایجاد اشتغال و کارآفرینی بیان و تصریح کرد: امروزه سرمایه‌گذاری در مباحث اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی مردم و اقتصاد کشور ارزشمند و کاری خداپسندانه است که می تواند از بیکاری که منشأ بسیاری از مشکلات است را بگیرد.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه افراد زیر پوشش بهزیستی یکی از اقشار نیازمند شغل هستند، ابراز داشت: همه دستگاه‌های دولتی‌، نهادهای مردمی و همچنین خیران باید با کمک یکدیگر زمینه‌های اشتغال این قشر جامعه را که توانمندی‌های زیادی هم دارند، فراهم کنند.

کانون ناشنوایان جزو کانون های برتر استان کرمان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان نیز در این مراسم کانون ناشنوایان رفسنجان را جزء کانون های برتر استان کرمان نامید و گفت: این کانون دارای رتبه‌های اول استان در زمینه‌های مختلف است که با توجه به اینکه اعضای این کانون مکان مناسبی برای فعالیت‌های خود نداشتند، زمانی که خانواده مرحوم یدالله خاندانی در مورد وقف این ساختمان صحبت‌های اولیه را انجام دادند مقرر شد این ساختمان به کانون ناشنوایان اختصاص یابد.

عباس بلندی افزود: امیدواریم این وقف و سنت حسنه به گونه‌ای باشد که مردم در این راستا حضور پیدا کنند و به کمک خانواده بهزیستی بشتابند و برای خود باقیات‌الصالحاتی ذخیره کنند.

وی با اظهار اینکه در بین ناشنوایان بهترین هنرمندان با تحصیلات عالی وجود داردکه اشتغال آنها مهم‌ترین نیاز این قشر و همچنین قشر نابینا است، یادآور شد: اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان از 23 دختر بدسرپرست و بی‌سرپرست حمایت و نگهداری می کند.

رئیس شورای شهر رفسنجان نیز دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنان خود گفت: سنت حسنه وقف از سنتهایی است که خوشبختانه در شهرستان رفسنجان جا افتاده و اماکن مختلفی مانند مدرسه، مسجد و… در این زمینه احداث شده است.

حجت الاسلام محمدعلی ارجمند تصریح کرد: افراد معلول اگر چه در ظاهر ناتوان هستند اما با توانایی ذاتی که دارند می توانند به فعالیت در زمینه های مختلف پرداخته و موفق هم باشند که نمونه های آن در جامعه ما کم نیستند.

عصر امروز طی مراسمی با حضور فرماندار، رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان و رئیس اداره بهزیستی رفسنجان، ساختمان کانون ناشنوایان رفسنجان ‌افتتاح شد. این ساختمان توسط خانواده مرحوم یدالله خاندانی و مرحومه شایسته نمازی برای کانون ناشنوایان اختصاص داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا