گوناگون

روز اردبیل با اولویت جذب سرمایه گذاران بومی برگزار خواهد شد

81168398 5703318

کمال الدین پیرموذن ؛ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در این روز برنامه های گوناگونی به همین مناسبت برگزار می شود ولی باتوجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و نیز دیدگاههایی که ایشان و نیز دولت به رونق صنایع در کشور دارند جذب سرمایه گذاران ، قسمتی از موضوع های برنامه های این روز را تشکیل خواهد داد.

وی اظهار کرد: تعداد زیادی افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش های گوناگون به خصوص بخش صنایع و معادن از سراسر ایران به مراسم های ویژه روز اردبیل و همایشی که قرار است در این روز در اردبیل برگزار شود دعوت خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه باید روز اردبیل متناسب با نامگذاری امسال و نیز شان و جایگاه ویژه اردبیل در ایران برگزار شود ادامه داد : نیاکان ما به عنوان انسان هایی تلاشگر و باتدبیر در این استان اولین افرادی هستند که کار و سرمایه را ارج نهاده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا روز 29 تیرماه سالروز استقرار سلسله صفویان در ایران از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان روز اردبیل نامگذاری شده است ولی در چند سالی که از این نامگذاری سپری شده است مراسم هایی که شایسته اردبیل و این نامگذاری باشند برگزار نشده اند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل یادآوری کرد : ویژگی های طبیعی و جغرافیایی استان اردبیل ایجاب می کند که به سرمایه گذاری در زمینه معادن منطقه توجه بیشتری شود و به نظر می رسد حرکت به این سو می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن سیمای اقتصادی استان را پررونق و دگرگون نماید.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل و به خصوص پیرامون کوه سبلان سرشار از معادن پرلیت است، تصریح کرد : در سال های گذشته بدون توجه به این موضوع کارخانه ویژه این کانی صنعتی در اقلید فارس ساخته شده است که باتوجه به دوری مسافت صرفه اقتصادی ندارد و بهتر است به فکر ساخت این کارخانه در اردبیل باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ نماینده مردم شهرستان های اردبیل ؛ سرعین ؛ نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت : دومین پارک آبی ایران در منطقه نمونه گردشگری شورابیل در اردبیل ساخته می شود.

پیرموذن ، بیان کرد: این پارک آبی که نمونه آن در شهر مشهد وجود دارد با نام شهر گمشده دارای امکانات تفریحی متعدد خواهد بود و برای ساخت آن در مجموع مبلغ 30 میلیارد تومان نیاز است که 20 میلیارد تومان آن از سوی سرمایه گذار و 10 میلیارد تومان بقیه از سوی صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در موضوع طرح های گردشگری سعی می شود تا نقاط سردسیر استان اردبیل را از فصلی بودن پذیرش میهمانان و مسافران خارج نماییم خاطرنشان نمود : با این هدف یک واحد شهر بازی سرپوشیده در شهر سیاحتی سرعین ساخته می شود.

592/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا