گوناگون

روش های کوتاه مدت جوابگوی توسعه و نگهداري جاده های کردستان نیست

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راشد مدرس گرجی شامگاه سه شنبه در جلسه اطلاع رساني ترافيك استان كردستان اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی بسیاری از مشکلات جاده‌ های استان به لحاظ ایمن‌ سازی و نصب علایم رفع شده و با افزایش بخشودگی جاده ها انتظار می رود آمار تصادفات کاهش یابد.

مدیر راهداري راه و شهر سازی استان كردستان بیان کرد: در کردستان عواملی چون وسیله نقلیه، راه، محیط و انسان در تصادفات نقش بسزایی ایفا می کند و این چهار  به عنوان عوامل حیاتی تصادفات  نیازمند بررسی و برنامه ریز مناسب است.

مدرس گرجی یادآور شد: در حال حاضر 60 نقطه و مقطع حادثه ‌ساز در استان كرستان شناسایی شده که اصلاح آنها نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: کردستان چهار سال متمادی در بحث تصادف کاهش چشمگیری داشته است و به دلایلی چون جوابگو نبودن روش های کوتاه مدت در جاده های کردستان امسال با افزایش تصادفات رو به رو بوده است.

مدیر راهداري راه و شهر سازی استان كردستان گفت: عدم پاسخگویی، انجام عملیات‌ های کوتاه مدت در بحث ایمن ‌سازی جاده‌ های استان یکی از عوامل افزایش آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده ‌ای است که باید با اختصاص اعتبارات جهشی در این خصوص بسترهای لازم برای انجام اقدامات بلند مدت در جاده ‌های استان صورت بگیرد.

مدرس گرجی همچنین چهارخطه شدن بزرگراه‌ های استان را یکی از مهم ‌ترین نیازهای کردستان به منظور کاهش آمار تصادفات عنوان کرد و اظهار داشت: اکثر تصادفات استان جدای از عدم رعایت قوانین و احتیاط از سوی عوامل انسانی ناشی از کم عرض بودن جاده‌ ها و شاخ به ‌شاخ شدن وسایل نقلیه است.

وی افزود: اختصاص اعتبارات لازم به منظور ایجاد زیر ساخت ‌های جاده ‌ای به ویژه چهارخطه کردن بزرگ‌راه‌ ها با توجه به بار ترافیکی آنها امری ضروری است که باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

مدیر راهداري اداره كل راه و شهر سازی استان كردستان بیان کرد: استاندارد جاده ‌های کردستان، استاندارد جاده فرعی است ولی عملکرد ترانزیتی آنها ضمن افزایش آمار تصادفات از نظر بهسازی نیز هزینه‌ های زیادی دارد.

مدرس گرجی یادآور شد: با توجه به بار ترانزیتی جاده ‌ها و راه‌ های استان، باید در زمینه ارتقای راه‌ ها و تبدیل آنها به بزرگرا‌ه اقدامات اساسی انجام شود.

وی ادامه داد: فرسودگی وسایل نقلیه به عنوان یکی دیگر از عوامل افزایش فوتی‌ های ناشی از تصادفات در استان است و نزدیک به 40 درصد فوتی‌ های ناشی از تصادفات جاده‌ ای در استان مربوط به وسایل نقلیه پیکان و وانت و 14 درصد نیز مربوط به پراید است.

از 266 تصادف فوتی 105 مورد حین انتقال به بيمارستان بوده است

مدیر راهداري اداره كل راه و شهر سازی استان كردستان در بخش دیگری از سخنان خود  گفت: متاسفانه از 266 تصادف فوتی در کردستان در سال 92 105 مورد آن حین انتقال و 161 مورد آن در صحنه بوده است.

مدرس گرجی اظهار داشت: با توجه به آمار موجود انتظار می ورد هلال احمر و تیم های پژشکی در بیمارستان ها با جدیدیت و در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات مناسب در موارد تصادفی حضور داشته باشند.

وی افزود: عملکرد خوب، تجهیزات و مسئول بودن پزشکان و هلال احمر می تواند در تصادفات جان بسیاری از افراد را نجات دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا