گوناگون

رییس جهاد کشاورزی: نیاز برنج 20 میلیون ایرانی در گیلان تامین می شود

81208582 5773411

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعلیرضا شعبان نژادˈ در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته رشت در جمع نمازگزاران این شهر افزود : 35 درصد از برنج مورد نیاز کشور در استان گیلان تولید می شود.

وی برنج را محصول اساسی و استراتژیک گیلان نام برد و اظهار کرد: 700 هزار تن برنج سالانه در این استان تولید می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خاطر نشان کرد : برنج از جمله محصولاتی است که برای بازاریابی آن مشکلی وجود ندارد.

وی بیان داشت: بر اساس آمارهای جهانی در چند سال آینده هیچ کشوری برنج برای فروش نخواهد داشت و تنها برطرف کننده نیاز داخلی است.

* برنج گیلان سالم است

رییس سازمان جهادی کشاورزی گیلان با اشاره به شایعاتی در رابطه با ناسالم بودن برنج این استان گفت : برنج گیلان سالم است و هیچ مشکلی ندارد.

شعبان نژاد در ادامه سخنانش در پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود : با آزمایشات انجام شده در مرکز تحقیقات برنج و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اعلام شد که برنج این استان سالم و عاری از هر گونه ناپاکی است.

وی بیان داشت : همه محصولات کشاورزی استان گیلان سالم است و مردم از سلامت این محصولات مطمئن باشند.

وی میزان اراضی زیر کشت کشاورزی گیلان را 433 هزار هکتار با 317 هزار خانوار بهره بردار نام برد و اظهار کرد : حاصل زحمات کشاورزی در گیلان برداشت سالانه ، حدود 5 / 2 تن محصول است.

شعبان نژاد در ادامه با بیان این که حدود 28 درصد شاغلان گیلان در بخش کشاورزی فعال هستند، تصریح کرد : این آمار نشان دهنده اهمیت بخش کشاورزی در این استان است.

وی تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری را از برنامه های جهادی کشاورزی نام برد و بیان کرد : با بررسی های انجام شده از 238 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان ، یکصد و 80 هزار هکتار قابلیت تجهیز و نوسازی را دارند که تاکنون حدود 68 هزار و یکصد هکتار از این اراضی تجهیز شده است.

* طرح تنظیم بازار به مناسبت ماه مبارک رمضان در گیلان به اجرا درآمد

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان این که طرح تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان به این سازمان محول شده ، گفت : این طرح به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی جهاد کشاورزی در گیلان به اجرا درآمد.

شعبان نژاد افزود: این طرح با هدف تنظیم بازار و آرامش روزه داران به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه عرضه محصولات مورد نیاز روزه داران ، پنج روز مانده به ماه مبارک رمضان در استان گیلان اظهار کرد : ارایه محصولاتی از طریق فروشگاه های زنجیره ای و فروش فوق العاده از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی به مناسبت این ماه مبارک است.ک/2

7286/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا