گوناگون

هدف گذاری سفرهای استانی دولت کاهش نرخ بیکاری است

81208559 5773379

به گزارش ایرنا از اعلام روز جمعه صندوق بازنشستگی کشوری، ˈ ایراندخت عطاریانˈ با اشاره به برنامه های صندوق بازنشستگی کشوری در بخش اقتصادی افزود: یکی از مهم ترین اهداف کلان اقتصادی، ایجاد شرایط لازم جهت افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی است.

وی اظهار داشت: بررسی راهکارهای ایجاد سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی استان ها با مشارکت و همگرایی صاحبان تولید و فعالان اقتصادی هر استان از مهم ترین اقداماتی است که در این زمینه با پیگیری و پشتیبانی مسئولان اجرایی کشور انجام گرفت.

عطاریان ادامه داد: تا کنون متناسب با ظرفیت ها و استعدادهای هر استان تصمیمات مهمی در جهت جذب سرمایه گذاری و بهبود وضعیت اقتصادی آن منطقه انجام گرفته و آماده سازی بسترهای قانونی ، رفع موانع برای سرمایه گذاری در زیر ساخت های اقتصادی کشور نیز در این راستا بوده است.

وی اظهار داشت: براساس مطالعات علمی و با اتکا به تجربیات و نظرات کارشناسانه، سرمایه گذاری در زیرساخت های اقتصادی کشور موجب افزایش بهره وری ،گسترش محدوده بازار ،تعادل عرضه و تقاضا، ایجاد شرایط رقابتی بهتر،کاهش نرخ بیکاری، بهبود فضای کسب و کار و افزایش سطح رفاه و رشد اقتصادی می شود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت :با توجه به اسناد بالا دستی و تکالیف برنامه پنجم توسعه، جهت گیری سیاست های کلان دولت در مسیر شکوفایی و رونق بخشیدن به اوضاع اقتصادی ، ایجاد کارآفرینی واشتغال زایی و دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی است .

وی تصریح کرد: باید همه با همدلی، همراهی، عزم ملی و مدیریت جهادی به ویژه مشارکت سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی بخش خصوصی و صاحبان تولید هر استان در محقق شدن مولفه های مزبور به سهم خود نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: رشد و پیشرفت هر جامعه ای به وجود زیر ساخت های فیزیکی برای تولید و توزیع کالاها وخدمات بین عامه مردم و بنگاه های اقتصادی و خدماتی بستگی دارد به طوری که قدرت اقتصاد ملی به توانایی و موجودی زیر ساخت آن متکی است و کیفیت و کارایی این ساختارها بر تداوم و استمرار فعالیت های تجاری و اقتصادی جامعه و کیفیت زندگی و سلامت اجتماعی موثر است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: چنانچه در زیر ساخت های کشور به عنوان مجموعه تسهیلات عمومی توسط بخش خصوصی یا دولتی سرمایه گذاری شود به طور قطع در رشد اقتصادی اثر مثبت خواهد گذاشت.

عطاریان گفت: در شرایط کنونی که به تدریج سایه رکود از اقتصاد کشور کوتاه می شود، نیاز است تا متناسب با پتانسیل ها و توانمندی های هر استان، مدیران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی با هماهنگی کارگزاران دولت موانع پیش روی تولید و اشتغال زایی را رفع کرده و زمینه را برای ورود جوانان به چرخه کار و تولید فراهم کنند.

اجتمام**1880**1436

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا