گوناگون

زباله در اردبیل بدون تفکیک جمع‌آوری می‌شود

معاون استاندار اردبیل با انتقاد از عملکرد شهرداری گفت: در کشوری مانند دانمارک زباله‌ها را برای تولید برق وارد می‌کنند در حالی که در اردبیل شهرداری نمی‌تواند زباله‌ها را به تفکیک جمع‌آوری کند و کاغذ و زباله‌های معمولی هر دو در یک ماشین جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدباقر بهشتی معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در جلسه هم اندیشی استادان و پژوهشگران علوم انسانی با عنوان نقش دانشگاه در اقتصاد دانش بنیان به عدم تفکر کاربردی و علم باوری در جامعه اردبیل اشاره کرد و گفت: باید به اهمیت زمان و ارزش رفتار درست پی ببریم و دانشگاه‌ها دراین مورد به شناختن روان جامعه بپردازد و زمینه‌های فردی و اجتماعی توسعه و موانع آن را بیابند.

وی با اشاره به زمین‌های مرغوب استان اردبیل برای استفاده کشاورزی گفت: در سال جاری 320 میلیمتر در اردبیل بارندگی داشتیم که بیش از متوسط کشوری است.

وی با اشاره به افزایش مهاجرت در استان اردبیل اعلام کرد: مهاجرت در استان اردبیل به حدی است که اکثر روستانشینان را افراد سن بالا تشکیل می‌دهند واین باید زمینه‌ای باشد تا دانشگاه‌ها درشناخت مهاجرت مطالعات زیادی انجام دهند و حمایت‌های لازم از پایان‌نامه‌ها صورت گرفته و تحقیقات کاربردی توسط هر یک از اساتید دانشگاه انجام شود.

استاد دانشگاه تبریز با یادآوری این‌که خروج نیروهای انسانی آموزش دیده و صاحبان سرمایه موجب مهاجرت و کاهش رشد جمعیت استان اردبیل می‌شود، اضافه کرد: نرخ جمعیت استان اردبیل 0.33 درصد بوده و در کشور این نرخ 1.22 است، چراکه مهاجرت بالایی نیز در میان نیروهای جویای کار کم سواد مشاهده می‌شود.

بهشتی به ضعف یازده دانشکده کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: دانشجوی کشاورزی باید توان کار در مزرعه را داشته باشد، در حالی که در این استان 35 درصد کشاورزان کاملا بی‌سوادند و فقط 5 درصد کشاورزان از تحصیلات دانشگاهی بهره‌مندند.

وی با بیان این‌که علت اصلی توسعه نیافتگی استان اردبیل در عدم بهره‌برداری صحیح از منابع منطقه است، اضافه کرد: باید به سهم آیندگان در منابع طبیعی بیندیشیم و اگر دشت اردبیل به همین صورت اداره شود، در آینده شبیه به کویر لوت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل به رواج مدیریت‌های سلیقه‌ای در کشور اشاره و تصریح کرد: برای انتخاب مدیران باید شرایط تصدی‌گری آنها در نظر گرفته شود تا به جای مدیریت سلیقه‌ای، جامعه بر اساس ضوابط اداره شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا