گوناگون

مبلغين مذهبي پياده نظام لشكر حق هستند/ خون سيد الشهدا خمير مايه اي براي اجتماع مردم در ايام محرم

به گزارش خبرنگار مهر ، مبلغين مذهبي همدان كه برای اعزام به روستاهاي شهرستان همدان آماده می‌شوند و ظهر پنجشنبه در مدرسه ملا علي آخوند همداني گرد هم آمدند تا راهكارهاي تبلیغي براي آنان تببين شود.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان در اين گرد همايي با اشاره به اينكه در دنيا جبهه حقي جز اسلام وجود ندارد، گفت: در اين پيكار بي امان حق علیه باطل مبلغين مذهبي پياده نظام لشكر حق الهي هستند.

آيت الله غياث الدين طه محمدي ادامه داد: بايد توانايي خود را بشناسيم و با علاقه در عرصه پيام رساني الهي فعاليت كنيم ،مصداق معلمي واقعي كار مبلغين است.

وي با اشاره به اينكه امروز مظاهر گناه در جامعه فراگير شده است، افزود: سربازان مكتب امام صادق در اين بين بايد به دنبال دوري از گناه باشند چرا كه در غير این صورت سخن آنان در دل‌های مردم نيز فرود نمی‌آید.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان اظهار داشت: از عوامل موفقيت يك مبلغ دين داشتن ادب و لزوم احترام به افراد است که اين عوامل می‌تواند باعث جذب مردم به روحانيت شود.

لزوم فراگيري اجباري مداحي براي روحانيون

آيت الله محمدي با اشاره به اينكه بايد روحانيون به روضه خواني در مجالس بپردازند، بيان داشت: منبرها مداحان به علت اینکه روضه خوان نبودن روحانيون گرفته اند، آموش اجباري مداحي براي روحانيون بايد در نظر گرفته شود.

مدير حوزه‌های علميه استان همدان نيز در اين گردهماي با اشاره به اينكه منشا معنويات در جامعه از حوزه‌های علميه سر چشمه می‌گیرد، بيان داشت: ارگانهاي ديني در جامعه هر سرمايه دارند از يمن حضور روحانيت در آن‌ها است.

آيت الله موسوي اصفهاني اذعان داشت: علماي بزرگي براي توسعه حوزه علميه همدان قدم‌های بزرگي برداشتند و اكنون نيز قدم‌های خوبي برای توسعه فعالیت‌های اين مجموعه در همدان برداشته شده به طوري كه طلاب در سطح دو نيز در حال تحصيل در اين  مدرسه‌ هستند.

وي با اشاره به اينكه شرايط تحصيل براي  روحانيون بهتر شده است، اذعان داشت: طلاب مبلغ دين و معاد و امامت هستند .

مبلغان بدون مطالعه به منبر نروند

مدير حوزه‌های علميه استان همدان كه از مبلغان می‌خواست جوانان را در سفرهاي تبليغي به تحصيلات حوزوي تشويق كنند، افزود: خون سيد الشهدا خمير مايه اي براي اجتماع مردم در مراسم‌های ايام محرم شده است و مبلغان بدون مطالعه به منبر نروند.

آيت الله اصفهاني ادامه داد: مبلغين مهم‌ترین مسائل  مورد نياز مردم از اسلام را استخراج كرده و در مورد آن صحبت كنند.

وي با تاكيد براينكه ماهوارها به تبليغ شهوت پرستي مشغول هستند، اذعان داشت: مبلغين اولویت‌های منطقه اعزامي خود را  به دست آورده و شبهات وهابیت را پاسخ دهند.

مدير حوزه‌های علميه استان همدان اظهار داشت: برخي بدبيني در خصوص نظام جمهوري اسلامي را ترويج می‌دهند پس مبلغان در سخنان خود نباید بیان نقاط قوت نظام و دولت را از یاد ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا