گوناگون

ساکنان محله استخر ری اسکان اضطراری را تجربه کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، قائم مقام شهردار منطقه 20 تهران (ری) پیش از ظهر امروز در حاشیه این مانور اظهار داشت: پیش از این، برای اجرای مانورهای عملیاتی سازمان ها و ارگان ها مستقیما مسئولیت اجرا و مدیریت شرایط بحران های فرضی را برعهده داشتند که بعد از آموزش های شهروندی و تشکیل گروه های مردمی از سوی مدیریت شهری، تمامی فعالیت های خودامدادی، دگرامدادی، تخلیه ساکنان بحران زده و اسکان اضطراری توسط شهروندان انجام می شود که تجربه مفیدی برای آشنایی بیشتر با شرایط بحران های احتمالی است.

اصغر عطائی با اشاره به اینکه بر اساس سناریو این مانور عملیاتی زلزله ای به بزرگی 5.5 ریشتر در محله استخر به وقوع پیوست، افزود: با اعلام شورایاری و گروه های مردمی ستاد مدیریت بحران محله، ناحیه و منطقه تشکیل شد و با مشارکت گروه های دوام حدود 500 نفر از ساکنان مجتمع شهید غیوری تخلیه شدند و در محل امن اسکان یافتند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این از سوی ستاد مدیریت بحران ری به تمامی شهروندان ساکن در این مجتمع مسکونی، آموزش های مورد نیاز در زمینه مدیریت بحران و نحوه نصب چادر های امداد و…. ارائه شده بود، اظهار داشت: تمامی نیروهای امدادی نظیر آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، راهور، ادارات آب و برق و گاز، سرکلانتری و…در محل حادثه در کوتاه ترین فرصت حضور یافتند و با نظارت بر نحوه عملکرد گروه های مردمی بازآموزی مراحل اجرای مانور را به خوبی انجام دادند.

این مسئول در پایان یادآور شد: در راستای هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و اجرای جشنواره شهر آماده شهرداری تهران، ویژه برنامه های آموزش محور در منطقه 20 اجرا شد که برپایی نمایشگاه های امداد و نجات، ارائه آموزش های همگانی در مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی، برپایی مانور عملیاتی و…از جمله مهمترین آنها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا