گوناگون

سرمایه گذاری نسبت به ارزش افزوده در بخش کشاورزی پایین است

به گزارش خبرنگار مهر، عليقلي ايماني عصر دوشنبه در بیست و نهمین جشنواره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: رابطه مبادله‌ای نابرابر و ضعف قدرت در افزایش هزینه‌ها به بازار از دیگر چالش‌های بخش کشاورزی است که موجب می‌شود تولید کنندگان برابر با هزینه‌ها روی محصولات خود قیمت گذاری کنند.

وی افزود: حاکمیت باید بتواند تدبیر کند و ماباید بتوانیم هزینه‌های تولید را به مصرف انتقال دهیم در غیر این صورت کشاورزی ما با صرفه نیست.

ایمانی در ادامه با بیان این که کامل نبودن زنجیره تولید باعث نوسانات شدید بازار نهاده‌ها می‌شود گفت: اگر زنجیره تولید در بخش کشاورزی کامل شود همه اجزای زنجیره سود متعادل را می برند.

وی با اشاره به این که عدم توجه به منزلت و جایگاه کشاورزی موجب مهاجرت نیروهای کشاورز از روستاها به شهرها شده است گفت: آینده کشاورزی در کشور ما مبهم است و ناهماهنگی بین مدیریت فرابخشی ما وجود دارد که این عدم هماهنگی به‌ویژه در بخش آب مشاهده می‌شود و کسی در بخش آب مسئولیتی را نمی‌پذیرد و همچنین ادامه تغییر کاربری اراضی بسیار نگران کننده است.

ریس خانه کشاورز استان امنیت در بخش کشاورزی را خواست کشاورزان نمونه استان ذکر کرد و افزود: از دیگر درخواست‌های کشاورزان نمونه استان این است که قوه قضاییه در برخورد با سارقین احشام و محصولات کشاورزی و سیم و کابل زمین و چاه های کشاورزی قاطعانه تر برخورد کند.

ایمانی لایروبی کانال‌ها و زهکشی آنها، برق رسانی به جاده‌های بین مزارع و ناکاآمدی بیمه محصولات کشاورزی را از دیگر مشکلات کشاورزان نمونه بیان کرد و گفت: رفع مشکلات مالی مرغداران و دامداران، پرداخت به موقع وجوه محصولات کشاورزی و کاهش ریزش کمباین‌ها را از دیگردرخواست های کشاورزان نمونه استان دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا