گوناگون

سهم اندک ایلام از صادرات مرز مهران/صدرو 50 هزار تن کالای استاندارد به کشور عراق

به گزارش خبرنگار مهر محمد مددی پیش از ظهر سه شنبه به مناسبت هفته استاندارد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استاندارد یکی از مباحث مهم در جامعه امروزی است که به طور قطه رسانه ها و خبرنگاران نقش مهمی در ترویج آن دارند.

وی بیان داشت: بدون شک رسانه ها می توانند با نهادینه کردم فرهنگ توجه به استاندارد در محصولات مختلف و مورد استفاده در زندگی در تروج استاندارد موثر باشند.

این مسئول بیان داشت: یکی از مهمترین وظایف اداره استاندارد استان ایلام حضور در پایانه مرزی مهران و کنترل و بررسی کیفیت کالاهای صادر شده است که در راستا یک مرکز کنترل کیفیت در پایانه مستقر شده است.

مددی بیان داشت: در سال جاری 50 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به کشور عراق صادر شده است که این کالاها فقظ شامل کالاهای مشمول استاندارد اجباری هستند.

وی عنوان کرد: در این بین سهم اندک کالاهای صادراتی استان ایلام به چشم می خورد که رغم وجود مرز مهران و فرصت طلایی برای صادرات ولی استان سهم اندکی از صادرات کالا به کشور عراق دارد.

این مسئول عنوان کرد: این در حالی است که تمام زیرساختهای لازم برای صادرات کالا در استان فراهم شده و در حال حاضر هم بیش از 100 واحد تولیدی در استان دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.

وی تصریح کرد: در بین کالاهای صادر شده از مرز مهران به عراق فقط محصولات ساختمانی که عمدتا هم سیمان است از استان ایلام مشاهده می شود در حالی که می توان دیگر محصولات تولیدی استان را نیز صادر کرد.

IMG13591188

مدیر کل استاندارد استان ایلام افزود: یکی از مهمترین وظایف ادراه استاندارد بحث صدرو پروانه کاربرد علامت استاندارد است که در این زمینه در سال جاری 30 پروانه صادر شده و هم اکنون بیش از 80 درصد واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری دارای این پروانه استاندارد هستند.

وی بیان داشت: در سال جاری بیش از یک هزار و 400 نمونه برداری در قالب 300 فقر بازدید از واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری انجام شده است.

وی تصریح کرد: در قالب در طاها نیز بیش از 500 مورد بازدید و 350 مورد نمونه برداری ب صورت خرید انجام شده است که فقط یک مورد جعل علامت استاندارد کشف شده است.

مددی تصریح کرد: در سال جاری بیش 27 گوهای تاییدیه آسانسور صادر شده و همچنین از 24 جایگاه سوخت نیز نمونه برداری انجام گرفته که این اقدامات جزو وظایق ذاتی استاندارد است و بررسی های لازم را باید برای ارائه خدمات بهتر در جامعه انجام دهد.

این مسئول اظهار داشت: در سال جاری 60 مورد باسکول نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و 24 واحد تولیدی نیز به دلیل عدم رعایت استاندارد و نبود پروانه کاربرد علامت استاندارد متخلف شناخته شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا