گوناگون

شرکت سنگاه تربت حیدریه رتبه برتر صنعت و معدن خراسان رضوی را کسب کرد

81218877 5791645

ˈحسن فتحی نیاˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: شرکت سنگاه تربت حیدریه در تولید و تامین سنگ آهک در خراسان رضوی فعالیت دارد و در دو محورسنگ دانه بندی شده و محصولات فرعی فعالیت می کند.

وی گفت: در شرکت سنگاه تربت حیدریه60 نفر بصورت مستقیم اشتغال دارند و سالانه 250 هزار تن کالا و محصولات تولید و حمل و نقل می شود.

فرماندار ویژه تربت حیدریه اظهار کرد: ویژگی ممتاز و بارز این شرکت معدنی خلوص بالای 97 درصد سنگ آهک است که در کشور بی نظیر است.

فتحی نیا افزود: محصولات این شرکت در کارخانجات قند تربت حیدریه، فریمان، آبکوه و کارخانجات سیمان زاوه تربت، قائن و سایر کارخانجات موزاییک سازی کشور بکار می رود.

مدیرعامل کارخانه سنگاه تربت حیدریه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: سالانه 250 تا 300 هزار تن سنگ آهک در این کارخانه تولید می شود.

ˈفضل الله شریف ثانویˈ افزود: درجهت اجرای برنامه های اقتصادی و ایجاد اشتغال، سال گذشته بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب که به نام سال جهاد اقتصادی نام گرفته بود، شرکت سنگاه در جهت رشد بهتر اقتصادی برنامه کوتاه مدت و دراز مدت را در برنامه کاری خود قرار داد.

وی افزود: معادن سنگ آهک سنگاه از سال 1330 و همزمان با شروع کار کارخانه قند تربت حیدریه، برای تامین سنگ آهک مورد نیاز این کارخانه کار خود را آغاز کرد.

شریف ثانوی ادامه داد: با توجه به عیار بالای آهک معدن دراین مجموعه هفت کارخانه قند در کشور تحت پوشش این کارخانه قرار دارند.

وی گفت: این کارخانه در گسترش و پویایی بخش اشتغال بطور مستقیم و غیر مستقیم نقش ارزنده ای ایفا می کند.

او بیان کرد: امسال، این کارخانه بعنوان واحد نمونه سال 92 در بین دیگر صنایع معدنی رتبه اول را در خراسان رضوی کسب کرد.

2691/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا