گوناگون

حقوق بازنشستگان نيروهاي مسلح يكسان سازي مي شود

امير سرتيپ حسن جوانمرد در حاشيه آئين تكريم و معارفه مسئول كانون بازنشستگان نيروهاي مسلح شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه 300 هزار بازنشسته ارتش از خدمات اداري، فرهنگي و خدماتي كانون بازنشستگان ارتش جمهوري اسلامي ايران برخوردارند اظهار داشت: اين كانون فعاليت خود را از سال 1343 در كشور آغاز كرد كه در سال 1367 با تغيير اساسنامه فعاليت خود را ادامه داد.

وي اضافه كرد: كانون بازنشستگان ارتش جمهوري اسلامي ايران با هدف رفع مشكلات اداري بازنشستگان و ارتباط با يگان هاي قبلي خود، برگزاري محافل انس با قرآن و اهل بيت(ع) و تعيين سهميه براي استفاده از استراحتگاه ها، زائرسراها و اقامتگاه هاي تفريحي درمشهد مقدس، شمال و سواحل جنوب كشور از مهمترين اقدامات و برنامه هاي خدماتي است كه در طول سال اجرا مي شود.

قائم مقام كانون بازنشستگان ارتش جمهوري اسلامي ايران يادآور شد: در طول سال 50 هزار نفر از اعضاي این كانون همراه با خانواده هاي خود كه در مجموع 200 هزار نفر مي شوند از اقامتگاه ها و زائرسراها بهره مند مي شوند.

جوانمرد تصريح كرد: كانون بازنشستگان ارتش جمهوري اسلامي ايران به صورت خود جوش و با پرداخت حق عضويت اعضا اداره مي شود و ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز كمك هايي به اين كانون ارائه مي دهد.

وي به بحث يكسان سازي حقوق بازنشستگان نيروهاي مسلح حسب تدابير ستاد كل نيروهاي مسلح پرداخت و افزود: كار بازنگري و يكسان سازي قوانين حقوق تمامي بازنشستگان نيروهاي مسلح انجام و از طريق وزارت دفاع و نيروهاي مسلح در حال تهيه و تقديم به دولت و ارائه به مجلس شوراي اسلامي است تا در راستاي اصلاح قانون خدمات كشوري مورد توجه قرار گيرد.

قائم مقام كانون بازنشستگان ارتش جمهوري اسلامي ايران با تاکید بر اینکه بيمه خدمات درماني نيروهاي مسلح يكي از بهترين بيمه هاي درماني كشور است افزود: در حال حاضر با تمهيداتي كه فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران انديشيده تمامي بيمارستان هاي ارتش پذيراي اعضاي كانون بوده و بدون فرانشيز خدمات درماني ارائه مي كند.

جوانمرد گفت: اميدواريم با تعامل و همكاري كه با ارتش جمهوري اسلامي ايران و سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح داريم بتوانيم خدمات درماني بهتر را به بازنشستگان نيروهاي مسلح به ويژه ارتش ارائه دهيم.

كانون بازنشستگان ارتش جمهوري اسلامي ايران در استان سمنان سه هزار عضو دارد كه 300 نفر از آن ها متعلق به شهرستان دامغان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا