گوناگون

شناسایی 14 نقطه برای احداث مزارع بادی در استان سمنان

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان از شناسایی 14 نقطه برای احداث مزارع نیروگاه‌های بادی در استان خبر داد.

«سیدعلی‌اکبر صباغ» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان، با اشاره به انجام مطالعات اولیه مهندسی اطلس باد در استان افزود: هدف از انجام این مطالعات احداث نیروگاه‌های بادی برای تولید برق در سطح استان است و هم‌اکنون تنها مطالعات اولیه انجام شده و مناسب‌ترین نقاط برای احداث این مزارع که شامل 14 نقطه بوده شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: در مرحله‌ی بعدی باید در این نقاط ایستگاه‌های بادسنجی نصب شود که توسط این ایستگاه‌ها، اطلاعاتی نظیر سرعت و شدت باد ثبت و جمع‌آوری که تاکنون در چند نقطه دکل‌های بادسنجی نصب و اندازه‌گیری پارامترهای مربوطه در حال انجام است، می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مناسبی در بخش انرژی‌های نو دارد بر لزوم پرداختن به این انرژی‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: منابع انرژی که امروز استفاده می‌شود تجدیدناپذیر و پایان‌پذیرند از این‌رو در راستای توسعه‌ی پایدار باید به سمت استفاده از انرژی‌های نو نظیر انرژی باد، نور خورشید و … حرکت کرد.

صباغ تصریح کرد: امروزه درصد قابل توجهی از انرژی الکتریکی در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود و منبع سوخت این نیروگاه‌ها، سوخت‌های فسیلی بوده که این منابع نیز رو به پایان هستند، از این‌رو ضرورت دارد به سمت استفاده از انرژی‌هایی رفت که تجدیدپذیر هستند.

وی با بیان اینکه استان سمنان در طول سال، 300 روز انرژی خورشیدی دارد، گفت: استفاده از این منبع تجدیدپذیر، دارای مزیت‌های فراوانی است که آلاینده نبودن آن یکی از مهم‌ترین این مزیت‌ها محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها هزینه‌بر بوده و سرمایه‌گذاری اولیه نسبتاً زیادی را می‌خواهد، خاطرنشان کرد: از این‌رو دولت در راستای حمایت از کسانی که تمایل دارند در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کنند مشوق‌هایی را تعیین کرده که خرید تضمینی برق تولیدی در این نیروگاه‌ها آنهم به قیمت زیاد از جمله این مشوق‌هاست.

صباغ یادآور شد: پارسال، شرکت برق منطقه‌ای سمنان، به میزان 80 کیلووات نیروگاه خورشیدی(فتوولتاییک) در سطح استان نصب و به شبکه‌ی سراسری متصل کرد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی تاکنون از احداث نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان استقبال خوبی کرده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران ایتالیایی در خصوص همکاری در این زمینه هستیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا