گوناگون

صندلی ویژه سالمندان در اتوبوسهای پایتخت /حاشیه های دنبال دار طوفان تهران

به گزارش خبرنگار مهر ،این هفته سیدجعفر تشکری هاشمی معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران امسال برنامه های ویژه ای برای تسهیل تردد جانبازان و معلولان در سطح شهر اجرا خواهد کرد،گفت: افزایش دو برابر ظرفیت پایانه معلولان و جانبازان از جمله مهمترین برنامه های ما خواهد بود.

وی ادامه داد: بنا داریم تا دو ماه آینده در تمام اتوبوس ها و قطارهای مترو صندلی های ویژه جانبازان و معلولان و نیز ویژه افراد سالمند را نصب کنیم. امیدواریم که شهروندان هم حقوق این عزیزان را محترم بشمارند. این صندلی ها با پلاک و عکس مخصوص مشخص خواهد بود و ما امیدواریم مردم  هم حامی این ایده باشند.

در این هفته مصوبه فراموش شده شهرداری بافت های تاریخی پایتخت از سوی احمد حکیمی پور رییس کمیته میراث فرهنگی و بافت های فرسوده پیگیری شد .

او در جلسه ای که به موضوع ساماندهی خیابان ها و معابر تاریخی در مناطق 12 و 11 شهرداری تهران اختصاص داشت، با تاکید بر اینکه آیین نامه انتخاب “شهرداری بافت های تاریخی” در دوره های گذشته شورا تدوین شده است گفت: آیین نامه شهرداری بافت ها ی تاریخی در دوره های گذشته شورا تهیه و تدوین شده است، اما به مرحله اجرایی در نیامده است، امیدواریم که در این دوره از شورا بتوانیم، با راه اندازی دبیر خانه ایی برای این موضوع، این طرح را مصوب و اجرایی کنیم.

این هفته در جلسه غیر علنی شورای شهر تهران موضوع ساماندهی تبلیغات میحطی مورد بررسی قرار گرفت . احمد مسجد جامعی در این جلسه  با ابراز گلایه از اینکه مصوبه های متعدد راه سود جویی افراد را باز می کند گفت: این لایحه به تقاضای شورای شهر توسط شهرداری تهیه شده است چرا که  لوایح متعدد اسباب سو استفاده را برای افراد سود جو باز و هم ارباب رجوع را  گرفتار می کند. بنابراین شورای چهام به این نتیجه رسید که همه لوایح را در یک لایحه تجمیع کند.

وی ادامه داد: شهرداری لایحه جامع را 20 مهرماه سال گذشته ارائه کرده است. این از آن بحث هایی است که کمیسیون های مختلف روی آن نظر دارند و این سیر طبیعی کار است.
مسجد جامعی همچنین افزود: یکی دیگر از اشکلات تعدد لوایح این بود که برخی از لوایح همدیگر را رد می کردند. شهرداری به تقاضای شورای چهارم این لایحه را ارائه کرده است و اصلا خوب نیست ما مصوبات متعدد داشته باشیم.

پس از ادامه تصادفات سریالی اتوبوس های اسکانیا در جاده های  کشور ، رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران از بازدید اعضای شورای شهر تهران از خط تولید اتوبوسهای اسکانیا خبر داد و گفت: این بازدید کارشناسانه و منتقدانه خواهد بود. ما با نگاه حمایتی از تولید داخلی این بازدید را انجام خواهیم داد اما سلامت مردم در اولویت کاری ماست.

این هفته همچنان پیگیری برای شناسایی سازمانها و نهادهایی که دررابطه با طوفان پایتخت قصور کرده اند ادامه داد داشت . احمد دنیامالی – رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان 10 درصد درختان ولیعصر (عج) به دلیل بالا بودن ارتفاع و یا پوسیده بودن ریشه‌شان ایمن نیستند گفت: باید بدانیم که در آینده قطعا با وقایع مشابه همچون سیل، فرونشست و یا طوفان مجدد مواجه خواهیم بود و باید در این راستا اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان آب و فاضلاب شهر تهران فرونشست‌های 36 سانتی متری در سال داریم، گفت:‌این فرونشست‌ها ازجمله وقایعی است که روند کندی دارد و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اگر ایمنی درختان را به درستی مدیریت می‌کردیم نباید درختان بر روی خودروی مردم می‌افتاد گفت: مسئول خسارت‌های جانی و مالی وارده به مردم شهرداری تهران است و اگر در این زمینه مکانیسم لازم را ندارد باید اعلام کند تا شورا مصوبات لازم را در این زمینه داشته باشد.

طوفان تهران همچنین موضوع جلسه این هفته استانداری بود . استاندار تهران در این جلسه  با اعلام اینکه از هیچ قصوری نمی گذرم گفت: کمیته ای 5 نفره قصور مدیر بحران استان تهران و هواشناسی را مورد بررسی قرارداده که نتیجه آن موجب عزل، استعفا، عذرخواهی و یا توبیخ مدیران خواهد شد.

وزیر کشور طی نامه ای به سید حسین هاشمی استاندار تهران مسئولیت پیگیری طوفان پایتخت و قصور مدیران را واگذار کرد و استاندار تهران طی جلسه ای تمام مدیران و اعضای مدیریت بحران استان تهران را در طبقه 16 استانداری تهران فراخواند تا دلایل وقوع حادثه و عملکرد دستگاهها را مورد بررسی قرار دهد.

هاشمی خطاب به هواشناسی گفت: قبول کنید خطا کردی و قصور انجام داده اید. شما می توانستید حتی بدون دستگاه با استفاده از مشاهدات عینی هم هشدار سریع را اعلام کنیم.استاندار تهران گفت: این طوفان تا امروز 49 میلیارد تومان برای تهران خسارت همراه داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا