گوناگون

ظرفیت های بسیج سازندگی در خدمت اقتصاد مقاومتی است

81231892 5813683

به گزارش ایرنا، محسن اصلانی روز چهارشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سمیرم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر این راهبرد مهم اظهار کرد: این حرکت مردم بنیاد و مردم محور است و بسیج بعنوان یک نهاد مردمی این راهبرد را دنبال خواهد کرد.

وی یکی از فعالیت های محوری بسیج سازندگی و اردوهای جهادی را محرومیت زدایی برشمرد و افزود: خدمت رسانی به مردم محروم، کمک به اشتغال پایدار، غنی سازی اوقات فراغت و توجه به تولیدات داخلی محورهای اصلی حرکت اقتصاد مقاومتی در بسیج است.

این مسوول در ادامه به فعالیت های مشاوره و انگیزه بخشی بسیجیان در یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: 32هزار و 512 نفر از این مشاوره ها استفاده کردند و هشت هزار و 982نفر در 309 دوره آموزشی با همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شرکت داشتند.

وی به پرداخت 18میلیارد تومان تسهیلات از طرف بانک مهر اقتصاد به بسیجیان و فعالان اقتصادی نیازمند اشاره کرد و گفت: در این مدت دو هزار و 422 اشتغال مستقیم و چهارهزار و 845 نفر اشتغال غیر مستقیم با اعطای این تسهیلات ایجاد شده است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی سمیرم نیز با گرامیداشت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: تمرکز ثبت و پیگیری بیمه بسیجیان چند شهرستان در یک شهرستان به صلاح و بهینه نیست.

محمد رضا شاهپیری افزود: حق بیمه بسیجیان از بیمه مشاغل آزاد نیز بیشتر است و استفاده این قشر از یارانه و سهم دولت در این زمینه نیازمند پیگیری مسوولان مربوطه است.

شهرستان سمیرم با افزون بر 22هزار بسیجی در قالب 280 حلقه خاص و 330حلقه عام شجره طیبه صالحین بسیج در 165 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

7147/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا