گوناگون

عملکرد مصوب اعتبارات اردبیل در سال جاری 2.6 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه استان گفت: با وجود اینکه این رقم پاسخگوی نیاز استان نیست اما امسال حتی اعتبارت استانداری نیز ملی شده است و عملا در نحوه هزینه کرد اعتبار استانداری نقشی ندارد.

وی افزود: سال گذشته بازنگری معاونت راهبردی در اعتبارات در 28 اسفند ماه انجام شد و با توجه به نیاز استان ضروری است پیشنهادات ادارات جمع بندی شده و از طریق نمایندگان استان در مجلس طرح شود.

خدابخش معتقد است معاونت راهبردی باید در ابتدای سال و با فراغ بال نسبت به بودجه ریزی توجه داشته و به مطالبات استان ها جهت مناسب دهد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: هفته آینده اعتبارات بر اساس تصمیم گیری کلان کشوری در بخش جاری و عمرانی ابلاغ شده و در اختیار استان ها قرار می گیرد.

وی در خصوص پیشنهاد برخی ادارات در استفاده از تنخواه، ادامه داد: تصویب شورای برنامه ریزی برای اعتبار موجود است و پیشنهادات باید برای تخصیص های مکمل اعمال شود.

بازنشسته کردن نیروی انسانی با فروش اموال

وی با بیان اینکه علی رغم هزینه ها لایه های نیروی انسانی در نظام اداری افزایش یافته است، ادامه داد: بهترین راه برای کنترل هزینه ها و تخصیص مناسب اعتبار کاهش نیروی انسانی است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان عنوان کرد: ادارات می توانند از فروش اموال خود برخی از نیروهای شاغل را بازنشسته کنند.

وی افزود: با توجه به محدودیت اعتبار استان ها در ابتدا پرداخت حقوق ویژه کارکنان رسمی و پیمانی سپس قراردادی و بعد اضافه کاری ها اولویت دارد.

وی خواستار دخالت نمایندگان استانی در طرح اصلاحیه بودجه شد و ابراز امیدواری کرد: در شش ماهه دوم سال بودجه اصلاح شده و بخشی از نیاز دستگاه ها تامین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا