گوناگون

غفلت از قوانین حمایت از معلولین در کهگیلویه و بویراحمد/ نگرانی از روند رو به رشد طلاق

به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله اتابک صبح دوشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: قوانینی همچون مناسب سازی اماکن، سهیمه سه درصدی استخدامی معلولین، ارائه تسهیلات برای اشتغال معلولین و … معطل مانده است.

وی به قانون مناسب سازی اماکن شهری برای حضور معلولین اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از پارکها، بانکها، ادارات، عابر بانکها و … برای معلولین مناسب سازی نشده اند.

اتابک در مثالی به ساختمان بحران استانداری این استان اشاره کرد و بیان داشت: این ساختمان نیز مناسب سازی نشده و مدتی پیش برای حضور معلولین در یک جلسه در این ساختمان مشقتهای فراوانی دیدیم.

وی بر مناسب سازی اماکن شهری برای معلولین تاکید کرد و گفت: در این راستا 350 ابنیه دولتی در این استان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

اتابک افزود: شهرهای این استان تازه تاسیس هستند و لازم است مبلمان شهری متناسب با وضعیت معلولان طراحی و اجرا شود.

وی به توجه ویژه مسئولین این استان به قانون مناسب سازی برای معلولین اشاره کرد و افزود: در دولت جدید سه جلسه در راستای مناسب سازی اماکن برای حضور معلولین در استان برگزار شده است.

IMG09120498

روند روبه رشد طلاق در استان نگران کننده است

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد همچنین روند روبه رشد طلاق در این استان را نگران کننده دانست و گفت: در سال گذشته بیش از 600طلاق در استان به ثبت رسید.

اتابک بر پیشگیری و فرهنگسازی برای کاهش این معضل تاکید کرد و اظهار داشت: سازمان بهزیستی در این راستا در شهرستانهای دنا، بهمئی، لنده، باشت و چرام اقدامات موثری انجام داده است.

وی به فعالیت های مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبرداد و گفت: این مراکز به صورت شبانه روزی خدمات اجتماعی ارائه می کند.

اتابک از مداخله این اورژانس به منظور کاهش اختلافات بیش از هزار و 360 زوج در سال گذشته خبرداد.

نرخ معلولیت در استان بیشتر از میانگین کشوری است

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نرخ معلولیت در این استان را بیشتر از میانگین کشوری عنوان کرد و افزود: هم اکنون نرخ معلولیت در این استان 2.8 درصد بوده و این در حالی است که این میزان در کشور، 2.1 درصد است

وی ازدواج های فامیلی را یکی از مهمترین علت معلولیتها در این استان دانست و اظهار داشت: برای کاهش این نرخ مراکز مشاوره ژنتیک در استان راه اندازی شده اند.

IMG13112233

وی بیان کرد: با مراجعه فرد به مراکز مشاوره ژنتیک و انجام یکسری آزمایشها می توان از معلولیتها پیشگیری کرد.

اتابک همچنین تصادفات جاده ای را دومین علت بروز معلولیتها در این استان دانست و گفت: این مسئله هزینه های زیادی به خانواده ها و این سازمان تحمیل کرده است.

اتابک افزود: تاکنون 18هزار معلول در این استان شناسایی شده است که از بهزیستی خدمات مختلف دریافت می کنند.

وی بیان کرد: از این تعداد پنج هزار و 237 نفر مستمری می گیرند.

اتابک یادآور شد: بیش از 45 هزار نفر در این استان مستمری بگیر بهزیستی هستند و بیش از 75هزار نفر از خدمات این سازمان بهره می برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا