گوناگون

فرماندار شیراز بر راه اندازی بازارچه صنایع دستی و فروش محصولات مشاغل خانگی تاکید کرد

81202529 5763040

به گزارش ایرنا،مصطفی امیری یکشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با اشاره به خدمات این نهاد مقدس مردمی افزود: هر چند فعالیت های کمیته امداد با رویکرد توانمند سازی و ساماندهی مددجویان توانسته چهره فقر را کمرنگ کند ولی برای ریشه کنی فقر ایجاد صنایع مرتبط با کار افراد تحت پوشش و در عین حال دارای حرفه ضرورت دارد.

وی گفت: تلاش های کمیته امداد را که کمک به ضعفاست را عبادتی ارزشمند خواند و اظهار داشت : این نهاد طی چنددهه گذشته عمر انقلاب اسلامی توانسته است فعالیت های مناسبی را با هدف تامین معیشت نیازمندان به سرانجام رساند.

امیری حذف فقر و توسعه عدالت اجتماعی را مهم ترین هدف امام خمینی(ره) از تشکیل این ارگان خواند و ادامه داد: توجهات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در توجه به قشر محروم و نیازمند جامعه نیز نشان از اهمیت این مهم دارد.

فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه فقر زنگ خطری برای جامعه است افزود: فقر زیبنده جامعه اسلامی نیست چرا که جامعه اسلامی توجه به ارزش های اسلامی واحیای سنت های پیامبر (ص) رادر صدر همه امور قرار داده است.

وی کمک به اقشار کم در آمد جامعه را وظیفه مسوولان برشمرد و گفت: در این رابطه ضروری است مراکز و نهادها با همکاری به یکدیگر زمینه حمایت از این قشر را فراهم آورند.

امیری در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت کمیته امداد مبنی بر حمایت از زنان بدسرپرست و بی سرپرست افزود: توجه به اشتغال زنان بی سرپرست و یا بدسرپرست به توسعه امنیت اجتماعی در جامعه کمک می کند که در این رابطه باید به اشتغال زایی این قشر توجه ویژه ای شود.

فرماندار شیراز ایجاد بازارچه فروش محصولات مشاغل خانگی را پتانسیل خوبی برای اشتغال بانوان تحت پوشش کمیته دانست و افزود: البته این امر نیازمند حمایت و ساماندهی توسط نهاد های ذیربط و ایجاد فضای مناسبی دارد که به زودی با هماهنگی با شهرداری شیراز در جهت عملیاتی شدن این بازارچه اقدام خواهد شد.

امیری ایجاد بازارچه را باعث رونق اشتغال دانست و افزود: افرادی که در خانه هایشان به صورت کارگاههای کوچک اقدام به تولید مصنوعات دستی می کنند می توانند با ایجاد این بازارچه ها بدون واسطه و مراجعه به مغازه ها محصولات خود را به فروش برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موسسات خیریه که به در منازل مراجعه می کنند اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی موسسات بدون مجوز قانونی برای دریافت وجوهات خیریه به در منازل مردم مراجعه می کنند که امری غیر قانونی و پسندیده نیست .

در این دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس خدمات رسانی به محرومین و نیازمندان و تلاش برای توانمند سازی آنان را از مهم ترین شاخصه های کمیته امداد ذکر کرد و افزود: مشارکت مردم و خیرین در ارائه خدمات مطلوب می تواند در جهت هر چه موفقیت آمیز بودن فعالیت های این نهاد و کمک به محرومین موثر باشد.ک/2

7374/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا