گوناگون

فرماندار کرمان: ذخیره سازی مناسبی برای کالاهای اساسی انجام شده است

81223911 5800126

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری کرمان ˈمحمدعلی توحیدیˈ در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان کرمان افزود: یکی از وظایف اصلی حاکمیت این است که تامین نیازهای اساسی مردم مدیریت داشته باشد تا مردم بتوانند به سهولت نیازهای اساسی خود را تامین کنند.

وی گفت: در فصول مختلف نیازهای مردم فرق دارد و دولت بایستی متناسب با آنها، برنامه هایی را تنظیم کند.

وی افزود: برپایی نمایشگاه های بهاره که پایان هر سال برای تامین نیازمندی های مردم برپا می شود یکی از همین برنامه ریزی هاست و در ماه مبارک رمضان هم یکسری مواد غذایی معروف بیشتری دارند که باید متناسب با این تقاضا به بازار عرضه شوند.

فرماندار کرمان، برگزاری نمایشگاه های طرح ضیافت را راهکاری برای عرضه بهتر موارد مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان دانست و بیان کرد: نمایشگاه های طرح ضیافت کمک می کند تا مردم بتوانند نیازهای خود را در یک مکان خریداری نمایند ضمن اینکه این امکان را برای مسئولین می دهد نظارت بهتر و دقیق تری بر عرضه محصولات داشته و با موارد تخلف و گرانفروشی یا محصولات بی کیفیت برخورد شود.

وی ادامه داد: یکی از محصولاتی که عمده مصرف آن در این ماه است زلوبیا و بامیه است که باید تحت نظارت دقیق تری عرضه شود.

وی اظهار کرد: یکی از نکات مهم در عرضه زلوبیا و بامیه، موضوع بهداشتی بودن آن است که باید توسط بازرسان مرکز بهداشت در صورت تخلف تعزیرات حکومتی پیگیری جدی شود تا از بکار بردن رنگ های غیر مجاز یا روغن های سوخته و بی کیفیت جلوگیری و ضمن کنترل کارت بهداشت فردی و مناسب بودن بهداشت محیط عرضه محصول از فعالیت مکان های بدون مجوز جلوگیری شود.

توحیدی با بیان این نکته که قیمت زلوبیا و بامیه توسط اداره بازرگانی مشخص و اعلام شده است افزود: هر کیلوگرم زلوبیا درجه یک با کیفیت بالا 64 هزار ریال، بامیه 66 هزار ریال و مخلوط 65 هزار ریال تعیین شده است.

رییس ستاد تنظیم بازار شهرستان کرمان با اشاره به مصرف بالای نان در این ماه گفت: پخت و عرضه نان هم نظارت بیشتری نیاز دارد تا این قوت اصلی مردم از کیفیت بهتری برخوردار باشد.

وی اضافه کرد: هیچ کمبودی در خصوص آرد وجود ندارد و متاسب با نیاز واحدها، آرد در اختیارشان قرار می گیرد.

توحیدی با ذکر این نکته که تقاضای نان در ساعت پیش افطار بسیار بالاست گفت: واحدهای نانوایی و پخت نان باید توجه کافی داشته باشند که از تعطیلی خودسرانه بپرهیزند و ساعات پخت خود را متناسب با ماه مبارک تنظیم نمایند.

وی همچنین به لزوم ساماندهی دست فروشان میدان میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: کیفیت میوه های عرضه شده توسط این دست فروشان بعضا پایین بوده و هیچگونه عوارضی نیز به دولت پرداخت نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید عرضه میوه فقط از طریق میدان میوه و تره بار و پس از کنترل کیفیت و نظارت صورت پذیرد لذا ضروری است با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی این معضل برطرف شود.

فرماندار کرمان گفت: میدان میوه و تره بار جای کار زیادی دارد تا در حد مرکز استان و کلانشهر کرمان باشد زیرا وجود غرفه های خالی و تعطیلی بعضی از آنها نشان از متناسب نبودن رونق آن با وسعت شهر دارد.

وی گفت: میدان میوه و تره بار کرمان باید آنچنان رونقی داشته باشد که بتواند شهرستان های همجوار را هم پوشش دهد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم گفت: در حال حاضر طرح ضیافت در سطح شهر کرمان در فروشگاه های بزرگی همچون رفاه، معلم، سپه و فروشگاه کارکنان دولت در حال اجراست و بسته به اعلام نیاز بخشداران، امکان برگزاری این نمایشگاه ها در مراکز بخش ها هم وجود دارد.

مصطفی زریسفی اضافه کرد: این طرح در 23 شهر استان و در قالب 660 غرفه در حال اجراست.ک/1

8154

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا