گوناگون

رگبارهای تابستانی در اردبیل ادامه می یابد

81223915 5800121

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نقشه های هواشناسی نشانگر استقرار سامانه جوی کم ارتفاع در شبه جزیره بالکان در حد فاصل جنوب دریای سیاه و شمال شرق دریای مدیترانه است که به شکل یک سلول بسته درآمده و امواج ناپایدار را به سوی شمال غرب ایران روانه می کند.

اثرهای این سامانه از امروز (چهارشنبه) تا دوشنبه هفته آینده به شکل افزایش تراکم ابر و وقوع رگبارهای موقت تابستانی در اردبیل و مناطقی از این استان پدیدار خواهد شد.

همچنین با آغاز فعالیت ابرهای کومولونیمبوس که مخصوص فصول گرم سال هستند باد شدید موقتی در منطقه خواهد وزید.

ساکنان اردبیل که از یکشنبه گذشته و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان هوای خنک متمایل به سرد را در آغازین روزهای تابستان تجربه می کنند با تضعیف جریان های شمالی از ظهر امروز شاهد افزایش نسبی دمای هوا شده اند.

افزایش دمای هوا در اردبیل که پیش بینی می شود تا شنبه پیش رو ادامه یابد زیاد محسوس نخواهد بود و در ساعات عصر و شب و هنگام فعالیت ابرهای توفان زا هوا خنک خواهد بود.

بارش ها در این هنگام از سال با توجه به شرایط فصلی بیشتر به شکل رگباری به وقوع می پیوندد و به خاطر خشکی زمین های منطقه وقوع سیلاب در نقاط مستعد دور از انتظار نیست.

انتظار می رود ساکنان استان اردبیل برای دوری از خطرهای احتمالی از قرار گرفتن در مسیر سیلاب ها و بستر و حواشی رودخانه ها خودداری و با پرهیز از ایستادن در فضاهای باز هنگام وقوع رعد و برق سیم های وسایل و لوازم برقی را از پریز برق خارج کنند.

در عصر چهارشنبه آسمان اردبیل از نوع ابرهای کومولوس و استراتوس تمام ابری است و سلول هایی از ابرهای توفان زای کومولونیمبوس در حال شکل گیری در کرانه های غربی آسمان است و انتظار می رود با گسترش آنها در ساعات آینده شاهد وقوع رگبار و رعد و برق در منطقه باشیم.

دمای هوای اردبیل نیز 18 درجه سلسیوس (سانتیگراد) و رطوبت نسبی هوا 82 درصد است.

اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از شرایط هوایی بسیار متغیر برخوردار است.

تابستان های خنک اردبیل زبانزد عام و خاص است و این موضوع در کنار وجود سایر جاذبه های طبیعی و تاریخی حجم زیادی از میهمانان و مسافران را در فصول گرم سال به این استان روانه می کند.

592/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا