گوناگون

متوسط سرانه مصرف آبزیان در ایران 10 کیلوگرم کمتر از متوسط جهانی است

81223922 5800130

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈحسین عبدالحیˈ روز چهارشنبه در مراسم معرفی مدیرکل جدید شیلات استان لرستان، افزود: در استان لرستان نیز متوسط مصرف آبزیان 4.8 کیلوگرم است و این در حالی است که لرستان رتبه نخست تولید آبزیان در بین استان های غیرساحلی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به توانمندی های لرستان در خصوص تولید آبزیان ،اظهار داشت: لرستان در بین استان های غیرساحلی کشور با تولید حدود 22 هزار تن دارای رتبه اول و در کل کشور دارای رتبه چهارم است.

وی به سیاست های سازمان شیلات ایران به منظور افزایش سرانه مصرف ماهی در کشور اشاره کرد و افزود: توسعه ماهی در قفس برای استفاده حداکثری از منابع آبی، تنوع در تولید آبزیان و پرورش ماهی خاویاری در استان های غیرساحلی از جمله برنامه های این سازمان برای افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان نیز دراین مراسم با اشاره به ظرفیت تولید آبزیان و اشتغالزایی آن در این استان گفت: مکانیزه کردن استخرهای پرورش ماهی، توسعه مجتمع های پرورش ماهی، تکمیل پروژه های ناتمام، مطالعه مناطق ناشناخته در استان و پرورش ماهی در قفس در این استان پیگیری می شود.

مهرداد غضنفری افزود: همچنین ایجاد بازارچه آبزیان در شهرستانهای استان، آموزش بهره برداران و ترویج مصرف آبزیان از اولویتهای کاری اداره کل شیلات استان لرستان است.

در این مراسم ˈکیارش بیرانوندˈ به عنوان مدیرکل جدید شیلات استان لرستان معرفی و منصوب شد.

7269/1625

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا