گوناگون

فنايي: داوري مازيچ نتيجه را تغيير داد

محمد فنايي درباره داور بازي ايران مقابل آرژانتين اظهار کرد: داور بازي به دنبال حفظ ستاره‌هاي ميدان بود. داور در چند مورد مي توانست از کارت زرد استفاده کند اين کار را انجام نداد.

به نقل از ايسنا، وي همچنين افزود: اين داور در جاگيري‌ها دچار اشتباه بود و در چندين مورد توپ به او برخورد کرد. فکر مي‌کنم که داوري او تاثيرگذار بود و نتيجه‌ بازي را تغيير داد.

فنايي درباره صحنه مشکوک به پنالتي در محوطه جريمه آرژانتين، اظهار کرد: در آن صحنه که مدافع آرژانتين روي پاي اشکان دژاگه رفت به وضوح پنالتي روي داد اما داور به خاطر جاي گيري بعد صحنه را نديد و پنالتي ايران ناديده گرفته شد.

وي تصريح کرد: در صحنه‌اي هم که سرخيو آگرو پرچم کرنر را در آورد بايد کارت زرد به او نشان مي‌داد. من معتقد هستم که اين داور رفت و پرچم کرنر را سر جايش گذاشت کار شايسته‌اي نبود. اين داور جزو داوران درجه دو اروپا است و با اين قضاوتي که انجام داد مطمئنا کارش در جام جهاني به پايان رسيده است.

فنايي همچنين درباره مشکلات داوري که در جام بيستم به چشم مي‌خورد، اظهار کرد: در چند مورد مشکلاتي را در داوري شاهد بوديم که نشان دهنده ضعف داوري‌ها بوده است. البته در تمام مواقع اين تيم‌هاي ضعيف از داوري متضرر شده‌اند. شايد بتوان گفت اين به خاطر نگاهي است که فيفا به تيم‌هاي قدرتمند دارد و دوست ندارد تيم‌هاي قدرتمند از جام حذف شوند. در همين بازي ايران مقابل آرژانتين داور مسابقه در اکثر صحنه‌هاي 50 به 50 سوت را به سود آرژانتين به صدا درمي‌آورد. در بازي ايتاليا مقابل کاستاريکا نيز داور مسابقه يک پنالتي مسلم را به سود کاستاريکا نگرفت. در کل معتقد هستم داوري‌هاي خوبي را شاهد نبوديم و ما هم از اين قضيه متضرر شديم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا