Mihanpostپژوهشیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

قدیمی‌ ترین جاندار کره زمین در چین کشف شد + عکس

باستان شناسان چینی به تازگی موفق به کشف یک فسیل با قدمت پانصد میلیون سال شده اند . این فسیل در حقیقت قدیمی‌ ترین جاندار کره زمین و به نوعی نقطه آغاز حیات امروزی محسوب می شود . در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید .قدیمی‌ ترین جاندار کره زمین به نام Saccorhytus coronarious نام گذاری شده است و جالب است بدانید که فسیل این موجود تنها به اندازه یک دانه برج است . این فسیل ۵۴۰ میلیون ساله از نخستین موجودات پیچیده دارای ژنوم روی کره زمین به حساب می آید و می تواند اطلاعات جدید از آغاز حیات روی کره زمین ارائه کند .

ژنوم همهٔ مادهٔ ژنتیکی یک موجود است که در اصل محتوای ژنتیکی یاخته آن موجود  که شامل دی‌ ان‌ ای هسته، کلروپلاست و میتوکندری است می‌ باشد. ژنوم دستور العمل‌های ارثی برای ساخت، پیشبرد و نگهداری یک موجود زنده را دارا می‌ باشد. کلمهٔ ژنوم از دو کلمهٔ ژن  و پسوند نوم  که از کلمهٔ کروموزوم می‌ آید ساخته شده است.

قدیمی‌ ترین جاندار کره زمین

دانشمندان با بررسی زیر میکروسکوپی این فسیل یک دهان نسبتا بزرگ در قسمت جلویی بدن آن مشاهده کردند و این دهان در حقیقت تنها ابزار حمله برای شکار و بقای Saccorhytus coronarious محسوب می شود . البته دهانه‌ های کوچکی نیز در اطراف سرش بود که دانشمندان حدس می‌ زنند منشاء آب‌ شش و گوش‌ ها در حیوانات بعدی بوده است به اعتقاد محققان این پژوهش تمامی جانداران کره زمین از ماهی مرکب و ستاره دریایی گرفته تا خرگوش‌ ها را نوادگان این موجود هستند .

گفته می شود که قدیمی‌ ترین جاندار کره زمین از نوع هرمافرودیت بوده و همانند کرم ها و حلزون های امروزی برای تولید مثل نیازی به هیچ جفتی نداشته است . بسیاری از دانشمندان معتقد هستند که نقطه تکامل و شکل گیری حیات امروزی مربوط به موجودات هرمافرودیت است و به نوعی منشاء جانواران شناخته می شوند .

منبع : engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا