گوناگون

لزوم برندسازی محصول ورنی به نام منطقه ارسباران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی هدف از برگزاری جشنواره‌ی ورنی را برندسازی این محصول به نام منطقه و شهرستان اهر برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی،«فرزین حق‌پرست» در جشنواره‌ی ورنی اهر گفت: هم‌چنانکه در صنایع‌دستی و دیگر حوزه‌ها، شهرهای مختلف دارای برند اختصاصی در محصولات مختلف هستند، باید تلاش کنیم ورنی که تولید انحصاری و اختصاصی زنان و دختران عشایر زحمت‌کش و تلاشگر است، به نام منطقه و شهرستان ثبت شود.

وی افزود: هم‌اکنون بالغ بر 3100 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان تحت پوشش بیمه‌ی تأمین اجتماعی هستند که از این تعداد بالغ بر 1000 نفر از بیمه‌شدگان را ورنی‌بافان تشکیل می‌دهند که امید است با همکاری معاونت صنایع دستی و هنرمندان این صنعت بتوانیم در جهت رفاه قشر زحمتکش ورنی‌باف گام‌های عملی برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته برای تولیدکنندگان ورنی بالغ بر 12 میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است که امید می‌رود با اختصاص اعتبارات بیشتر بتوانیم در تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش ورنی‌بافان قدم‌های اساسی برداریم.

حق‌پرست بافت ورنی را یک هنر منحصربه فرد زنان و دختران عشایری برشمرد که تخیلات ذهنی خود را برروی ورنی‌های تولیدی ثبت می‌کنند.

وی برگزاری ششمین جشنواره استانی ورنی را گامی اساسی و عملی در جهت معرفی توانمندی‌های صنایع‌دستی به خصوص ورنی منطقه‌ی ارسباران و شهرستان اهر برشمرد و اظهار امیدواری کرد با تداوم این جشنواره‌ها بتوانیم محصول ورنی را با بازاریابی مناسب، افزایش کیفی به جایگاه اصلی خود برسانیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا