گوناگون

مانور تذکر لسانی با رمز یا امام حسن مجتبی(ع) در قروه برگزار شد

81239043 5825786

به گزارش ایرنا، در این مانور افزون بر 150 نفر از نیروهای مومن و متدین در قالب 25 گروه در سطح شهر قروه، کار دعوت مردم به امر به معروف و نهی از منکر را انجام دادند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در این آیین گفت: امسال پنجمین سال برگزاری این مانور در سطح شهرستان با هدف اصلی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

سرهنگ کاوه برگزاری مانور تذکر لسانی را با محوریت روزه خواری و بدحجابی بیان کرد و گفت: تذکر لسانی وظیفه همه افراد است و باید این واجب دینی را در جامعه احیا کنیم.

وی افزود: تجربه نشان داده است برخورد نرم در تذکر لسانی بسیار موثر بوده است، کمتر کسی است که در مقابل رفتار محترمانه و همراه با دلسوزی مقاومت داشته باشد و اکثر افراد این تذکرها را پذیرا بوده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه افزود: مسئله بدحجابی با بسیاری از مسائل دیگر پیوند خورده است و با از بین بردن آن در جامعه، فرزندان خود را در برابر فساد بیمه کنیم و از گرفتار شدن در خطرات بزرگی که در انتظار آنان است نجات دهیم.

وی نکو داشت و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، پیگیری منویات مقام معظم رهبری و جلوگیری از روزه خواری را از مهم ترین اهداف مانور تذکر لسانی اعلام کرد.

امام جمعه قروه هم در این مراسم گفت: امر به معروف و نهی از منکر، یگانه اصلی است که ضامن بقای اسلام و از فرایض مهم دینی است که غفلت از آن آسیب های جدی به جامعه وارد می کند.

حجت الاسلام صفر علی احیاء تاکید کرد: زیر پا نهادن بخشی از این ارزش ها توسط یک فرد، هر چند امری بسیار کوچک جلوه می کند اما به تدریج به بنای استوار جامعه اسلامی ضربه می زند و سعادت و آرامش دیگران را نیز از بین می برد.

وی با بیان اینکه هرگاه باور عمومی برای لزوم و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر به وجود بیاید می توان گفت فریضه امر به معروف و نهی از منکر به طور واقعی احیا شده است، گفت: باید اهمیت این فریضه ها برای مردم و مسوولان آشکار و بیان شود.

امام جمعه قروه اظهار کرد: اگر قرار است این فریضه الهی در جامعه احیا شود، باید همه آحاد جامعه به این حرکت بزرگ اجتماعی بپیوندند و با مدیریت جهادی و عزم ملی همه مسوولان در این خصوص تلاش جدی کنند.

وی گفت: عمل به امر به معروف و نهی از منکر، زمینه ساز جامعه بدون تخلف است و اگر این فریضه الهی همگانی شود دیگر جایی برای ارتکاب تخلف و جرم در جامعه وجود نخواهد داشت.ک/2

7345/533

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا