گوناگون

معاون کمیته امداد: خودکفایی 120 هزار خانوار مددجو تا سال 96

81239040 5825783

به گزارش ایرنا ˈمحمد امیدˈ عصر سه شنبه در نشست شورای اشتغال خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: با اجرای طرح خوداشتغالی به خصوص اشتغال های خرد و کوچک که از سه سال قبل آغاز شده حدود 300 هزار خانوار از پوشش حمایتی این نهاد خارج شدند.

وی اضافه کرد: به طور میانگین سالانه شش هزار میلیارد ریال اعتبار دولتی که برای کمک به خانوارهای تحت پوشش هزینه می شده با اجرای این طرح ها صرفه جویی شده و به خزانه دولت برگشت داده شده است.

وی میزان تسهیلات پرداختی برای طرح های خوداشتغالی کمیته امداد را برای 300 هزار خانوار مجری طرح خودکفایی در سه سال اخیر 75 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب طرح اشتغال خرد، سالانه حدود 150 تا 200 هزار اشتغال پایدار ایجاد می کند و این طرح از سوی سازمان ملل نیز مورد تایید قرار گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار کرد: نظارت بر اجرای طرحهای خوداشتغالی کمیته امداد موجب شده تا طرح های این نهاد با حدود 2.5 درصد، کمترین میزان انحراف را داشته باشد.

امید افزود: بررسی های میدانی نشان داده که بیش از 90 درصد از طرح های خودکفایی و خوداشتغالی کمیته امداد با موفقیت انجام شده و میزان معوقات بانکی ناشی از ایجاد این اشتغال نیز کمتر از یک درصد بوده است.

وی میانگین درآمد خانوارهای کمیته امداد ناشی از اجرای طرح خوداشتغالی را حدود هفت میلیون و 500 هزار ریال اعلام کرد.

معاون اشتغال کمیته امداد مهمترین فعالیت های خوداشتغالی مددجویان این نهاد را طرح های کشاورزی و صنایع دستی عنوان و بیان کرد: طبق گزارش مرکز آمار ایران شش درصد از تولید شیرخام و گوشت قرمز کشور از سوی مددجویان کمیته امداد تامین می شود.

به گفته وی همچنین 9 تا 17 درصد از خدمات حمل و نقلی کشور نیز توسط مددجویان این نهاد به مردم ارایه می شود.

وی میانگین ایجاد اشتغال برای هر طرح خوداشتغالی این نهاد در کشور را حدود 1.8 شغل عنوان کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) به ایجاد 10 شرکت خدمات بازرگانی داخلی در استان های کشور اشاره کرد و گفت: این شرکت ها کار بازاریابی و پشتیبانی از تولیدات مددجویان این نهاد در قالب طرح های خوداشتغالی را بر عهده دارند.

امید، وظیفه اصلی این شرکت ها را خرید تولیدات مددجویان به خصوص در بخش صنایع دستی اعلام و اظهار کرد: در صورتی که بازار خرید محصولات تولیدی مددجویان در قالب طرح خوداشتغالی وجود نداشت، تولیدات آنها خریداری و در زمان مقرر به بازارهای جهانی عرضه می شود.

به گفته وی در سال جاری 600 میلیارد ریال از تولیدات مددجویان کمیته امداد از سوی شرکت های خدمات بازرگانی در استان های کشور خریداری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین 50 هزار متر مربع فرش دستبافت نیز از این خانوارها دریافت شده تا برای فروش در بازارهای جهانی عرضه شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) گفت: امسال برای اجرای طرح های خوداشتغالی در استان خراسان شمالی نیز 300 میلیارد ریال اعتبار قرض الحسنه مصوب شده که در صورت جذب این اعتبار تا پایان آذرماه، همین میزان اعتبار دیگر در اختیار این استان قرار می گیرد. ک/2

2712.626

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا