گوناگون

مبارزه بیولوژیک علیه نسل دوم آفت ساقه خوار برنج در شالیزارهای بهشهر آغاز شد

81224743 5801553

ˈ غلامرضا قنبری ˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : رها سازی زنبور تریکوگراما از نهم تیرماه در اراضی شالیزاری این شهرستان آغاز شد و تا 10 روز آینده در همه شالیزارهای شهرستان ، عملیات رها سازی زنبور تریکوگراما علیه نسل دوم آفت کرم ساقه خوار برنج انجام می شود .

وی بیان کرد : زنبور تریکوگراما که یک زنبور پارازیتوید است می تواند به عنوان یک عامل بیولوژیک برای کنترل آفت ساقه خواربرنج عمل کند.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با تاکید بر اینکه حجم بیش از حد مصرف سموم زمین های زراعی منطقه را در معرض تهدید قرار می دهد، بیان کرد: به همین دلیل مسوولان و کارشناسان جهاد کشاورزی به نتیجه رسیدند که برای کاهش مصرف سموم از سایر روش ها به نحو مطلوب تر استفاده شود.

صالح طبری ادامه داد : این طرح برای حفظ سلامت محیط زیست و صرفه جویی در هزینه مصرف سموم نباتی و ارتقاء کیفیت محصول اجرا می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از انجام عملیات بیمه برنج در بیش از 8 هزار و 695 هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ˈسید مرتضی امینیˈ درگفتگویی اظهار داشت: با همت و تلاش اداره تولیدات گیاهی و آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل، مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها، دهیاران و شوراهای اسلامی و بیمه گذاران، بیش از 8 هزار و 695 هکتار از شالیزارهای این شهرستان تحت پوشش بیمه برنج قرار گرفته است.

او با بیان اینکه سطح بیمه عمومی بالغ بر پنج هزار و 719 هکتار و بیمه تضمین عملکرد دو هزار و 979 هکتار می باشد، تصریح نمود: از مجموع سطوح فوق یکهزار و پنجاه هکتار از سوی بانک کشاورزی، یک هزار و 216 هکتار توسط بخش خصوصی، 451 هکتار توسط تعاونی و بیش از پنج هزار و 978 هکتار نیز از سوی مراکز جهاد کشاورزی دهستان های تابعه این مدیریت قرارداد بیمه برنج صورت گرفته است.ک/3

7331/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا