گوناگون

مجلس با تصویب بازنشستگی پیش از موعد، از روستاییان و عشایر حمایت کرد

81231676 5813356

به گزارش روز پنجشنبه دفتر مردمی نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ، ˈابوالقاسم خسرویˈ افزود: با تصویب قانون بازنشستگی پیش از موعد روستاییان و عشایر و حمایت مجلس ، ارایه خدمات بیمه ای به روستاییان قانونمند و منسجم می شود.

وی گفت: با مصوبه جدید، مجلس شورای اسلامی گام موثری جهت بیمه و تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگی روستاییان برداشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تشریح جزییات مصوبه جدید مجلس در راستای حمایت از روستاییان و عشایرکشور٬اظهار کرد: روستاییان و عشایری که 9 سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند می توانند با شرایط این قانون بازنشسته شده و حقوق دریافت کنند.

خسروی گفت: طبق مصوبه مذکور دولت مکلف است تمامی روستاییان و عشایری را که در سن بازنشستگی بوده و تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند در صورت تقاضای آنان و داشتن سابقه پرداخت حق بیمه اجتماعی٬ روستاییان و عشایر به مدت 9 سال بازنشسته کرده و متناسب با آن حقوق بازنشستگی پرداخت کند.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی به منظور حمایت از روستاییان و عشایر دو اقدام اساسی و بی سابقه از جمله اختصاص یک درصد کل ذخیره صندوق توسعه ملی برای ارایه تسهیلات به جامعه عشایری کشور و دیگری تصویب طرحی که بر اساس آن 10 درصد بودجه اختصاص یافته به جهاد کشاورزی مخصوص جامعه عشایری کشور خواهد بود را در دستور کار خود قرار داده است.

او ادامه داد: در صورتی که روستاییان و عشایر کمتر از 9 سال حق بیمه پرداخت کرده باشند، می توانند با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه سنوات بازنشسته شوند.

وی با بیان اینکه حقوق افراد بازنشسته از محل وجوه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تامین خواهد شد، گفت: کسانی که 9 سال سابقه پرداخت بیمه به این صندوق را داشته باشند با تقاضای خودشان می توانند از مزایای حق بازنشستگی استفاده کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تصویب قانون بازنشستگی پیش ازموعد روستاییان و عشایر گام مثبتی در راستای حمایت از قشر زحمتکش کشور به شمار می رود.

2691/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا