گوناگون

محدودیت تردد خودروها به پناهگاه حیات وحش میانکاله بهشهر

81214307 5783637

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره محیط زیست بهشهر ،ˈ زمان رضا احمدی ˈ روز سه شنبه اظهار داشت : ورود بیش از حد مسافران و گردشگران خارج از ظرفیت اکولوژیک این پناهگاه، تبعات جبران ناپذیری مانند تخریب و آسیب به پوشش گیاهی، ایجاد آتش سوزیهای عمدی و کاهش امنیت منطقه به دلیل سر وصدای گردشگران به همراه داشت .

وی بیان کرد : از جمله دیگر آسیب های این ورود بدون ضابطه ، تخریب سواحل به دلیل حجم بالای تردد خودرو، حجم بالای زباله و پساب ناشی از ورود گرشگران و بروز شکار غیرمجاز است .

رییس اداره حفاظت از محیط زیست بهشهر افزود : با دستور دادستان بهشهر، محیط بانان منطقه با همکاری نیروی انتظامی، یگان مرزبانی، دامداران، موسسات مردم نهاد بهشهر و زاغمرز، اقدام به کنترل عبور و مرور وسائل نقلیه به داخل پناهگاه حیات وحش به خصوص در روزهای پنجشنبه و جمعه خواهند کرد.

احمدی ادامه داد : تالاب میانکاله ، از تالابهای مهم بین المللی تحت کنوانسیون رامسر و یکی از 9 ذخیره گاه مهم زیست کره کشور محسوب می شود که هرساله تعداد زیادی از پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی به این پناهگاه مهاجرت می کنند .

وی گفت : از دیگر ویژگی های بارز این منطقه ، وجود پوشش خاصی از جنگل های جلگه ای مربوط به دوران سوم زمین شناسی است که لازم است با نظارت بیشتر و دقیق تر ، از ادامه تخریب این منطقه ارزشمند جلوگیری کرد .ک/3

7331/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا