گوناگون

مخالفت با حکمت و فلسفه یعنی مخالفت با قرآن/ شهامت داشته باشیم و گاهی بگوئیم نمی دانم

به گزارش خبرنگار مهر مراسم بزرگداشت آیت الله سیدحسن سعادت مصطفوی شب گذشته 31 خرداد به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

آیت الله مصطفوی عضو هیئت علمی و مدیرگروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) در پایان این مراسم ضمن تشکر از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این مراسم به این نکته که عده ای امروزه با فلسفه و حکمت مخالفت می کنند اشاره کرد و گفت: باید پرسید که حکمت یعنی چه؟ حکمت یعنی تعقل، که قرآن ما را به آن تشویق می کند.

وی افزود: مخالفت با حکمت و فلسفه یعنی مخالفت با قرآن چرا که قرآن ما را به حکمت و تعقل توصیه می کند و این افراد یا جاهل قاصرند یا جاهل مقصر و باید از اینها پرسید با چه مخالفید؟ با تعقل ، با قرآن، با فقه؟!

مصطفوی در ادامه سخنانش اظهارداشت: حکمت هم تعقل است گاهی عقل نمی فهمند عقل مدام رو به جلو است و تعقلات آدم همواره با گذشته فرق می کند و رو به جلو می روند پس چطور است که آدم بگوید که من همه چیز را می دانم؟

وی تصریح کرد: متفکران اسلامی این شهامت را داشتند و دارند که بگویند ما نمی فهمیم همانطور که استادن حکمت و فلسفه در تاریخ این گونه بودند، انسان باید این شهامت را داشته باشد که گاهی بگوید من نمی فهمم.

در پایان این مراسم با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی محقق، آیت الله رشاد و .. هدایایی به آیت الله مصطفوی اهدا شد. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا