گوناگون

مذاکرات هسته ای در مرحله جدی است/ اخلاق مداری عامل بقای یک تشکل

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان، ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح انجمن اسلامی دانشگاه سجاد مشهد، اظهار کرد: بی تردید اگر نظارت جمعی و امر به معروف اجتماعی وجود داشت بابک زنجانی‌ها در کشور نبودند و به اعتقاد من اگر قانون دقیقی بود وضعیت از آنچه که هست بهتر بود.

وی امر به معروف اجتماعی را همانند نماز صبح واجب دانست و افزود: به واسطه امر به معروف اجتماعی است که  مسائل حل  می‌شود و در غیر این صورت کسانی همچون بابک زنجانی در جامعه رشد پیدا می کنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در خصوص بحث فیلترینگ عنوان کرد: بنده با هرگونه فیلترینگ مخالف هستم زیرا مسئولان در فیس‌بوک حضور دارند اما به جوانان گفته می شود فیس‌بوک خوب نیست.

کواکبیان ادامه داد: اگر فیس بوک خوب نیست پس چرا معاون اول رئیس جمهور و وزیر خارجه فیس‌بوکی هستند و به نظر می رسد در این زمینه خلأ قانونی وجود دارد.

وی با اشاره به مجلس دهم عنوان کرد: امروز مسائل زیادی وجود دارد که هر یک می تواند در سرنوشت مجلس دهم تاثیرگذار باشد و به عنوان نمونه میزان انسجام اصلاح‌طلبان، تفرقه اصولگرایان، تعداد رد صلاحیت‌های شورای نگهبان و عملکرد دولت فعلی در انتخابات مجلس آینده نقش دارد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری تاکید کرد: به اعتقاد من اکثریتی که در مجلس نهم به‌عنوان اصولگرایان حضور دارند باید خواب چنین مجلسی را ببینند زیرا حتی اگر پیروز هم باشند شکننده خواهند شد.

وی تاکید کرد: هرگز نباید از صندوق رای قهر کرد چرا که هیچ یک از ما با نظام مشکلی ندارد و معتقدیم باید با اقتدار در  پای صندوق رای حضور یافت.

کواکبیان یادآور شد: کسانی که در دوره گذشته از حضور ما در مجلس ناراحت بودند باید خودبه صحنه می‌آمدند نه اینکه آمدن افرادی چون ما را دچار اشکال ببینند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات عنوان کرد: مذاکرات برد- برد یعنی اینکه وقتی در مراحل بالاتر، نحوه مذاکرات سنگین‌تر می‌شود، مذاکرات ساده نیست و امروز جدی و نفس گیر شده است.

وی تاکید کرد: بنده دلواپسی در زمینه مذاکرات ندارم و می‌شود توافقی بر مبنای برد – برد صورت گیرد اما این گونه نیست که همه مسائل به راحتی حل شود زیرا ما بر روی فردو و آب سنگین اراک بحث داریم و در حقیقت توان دفاعی و موشکی ما ربطی به مذاکرات نداشته و باید به صورت حقوقی دنبال شود. 

کواکبیان در زمینه تشکل های دانشجویی گفت: هدف این تشکل ها، آرمان خواهی، عدالت‌جویی، آزادی خواهی، استقلال طلبی و استکبار ستیزی است لذا برای ماندگاری تشکل‌های دانشجویی باید بر محور اخلاق مداری حرکت کرده و در حال حاضر با توجه به اینکه دولت ما دولت اخلاق است باید در این مسیر گام های محکم تری برداشت.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری بیان کرد: تشکل ها باید ماندگار کار کنند و در حال حاضر اگر تشکل‌ها از هم می‌پاشند به دلیل انحصار طلبی و دوری از مسائل اخلاقی است زیرا اخلاق حرف اول را می زند و بقای یک تشکل اخلاق مداری است.

وی با تاکید بر اینکه امروز در تلویزیون ایران احزاب داخلی حق صحبت ندارند، گفت: انسجام تشکیلاتی و رعایت عقلانیت جمعی جهت تقویت تشکل‌ها مهم و ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا