گوناگون

مراسم رونمایی از کارت شهروندی منطقه آزاد انزلی برگزار شد

81199528 5757956

به گزارش روز جمعه ایرنا، در این مراسم، کارت شهروندی از سوی رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و مسوولان حاضر به تعدادی از اعضای خانواده شهدای محدوده این منطقه اهداء شد.

کارت شهروندی منطقه آزاد انزلی با هدف سهولت در احراز هویت شهروندان در بخش های مختلف خدماتی، تجاری، صنعتی و سرمایه گذاری، تشکیل بانکهای اطلاعاتی-جمعیتی جهت برنامه ریزی بر اساس گروه های مختلف فعال در سطح منطقه و پایه ریزی احراز هویت الکترونیکی با استفاده از تجهیزات برنامه ریزی شده خاص برای استفاده در مراکز خدماتی و رفاهی محدوده منطقه، از سوی این سازمان صادر شده است.

ساکنین محدوده منطقه آزاد انزلی، سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و شاغلین حاضر در محدوده این منطقه می توانند با مراجعه به دفتر صدور کارت شهروندی سازمان، واقع در فاز تجارت منطقه آزاد و ارائه اسناد هویتی حقیقی و حقوقی نسبت به دریافت کارت شهروندی منطقه آزاد انزلی، اقدام نمایند.

گفتنی است، استفاده و بهره برداری از ظرفیت های قانونی منطقه آزادانزلی، رونق کسب و کار در سطح منطقه با ارایه تسهیلات و خدمات به دارندگان کارت شهروندی و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان منطقه از دیگر اهداف صدور کارت شهروندی از سوی سازمان می باشد.

* صدور کارت شهروندی ارزش گذاشتن به شخصیت ساکنان محدود این منطقه

امام جمعه شهرستان بندرانزلی در این مراسم کارت شهروندی منطقه آزاد انزلی را نشانه ارزش گذاشتن به شخصیت ساکنین محدوده این منطقه اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید داود موسوی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی می تواند قطب اقتصادی شمال کشور شود، اظهار داشت: با توجه به اقدامات متعدد انجام گرفته در این منطقه با اطمینان می توان گفت منطقه آزاد انزلی در حال نشان دادن الگوی موفقی از مدیریت و عملکرد است.

وی صدور کارت شهروندی منطقه آزاد انزلی از سوی این سازمان را اقدامی بسیار بزرگ ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که اثرات این اقدام بزرگ برای مردم برکت داشته باشد.

امام جمعه انزلی ادامه داد: این استان از نعمت داشتن منطقه آزاد با اثرات و نعمات بسیار زیاد برخوردار است که با روحیه جهادی و عزم مدیران آن گام های بزرگی در این منطقه را مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام موسوی تحقق برنامه های منطقه آزاد انزلی را منوط به وجود عزم همگانی اعلام و یادآور شد: با توجه به مزایا، ویژگی ها و عملکرد، منطقه آزاد انزلی موجب سربلندی و استقلال استان گیلان است.

* تحولات مناسب در منطقه آزاد انزلی

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس نیز در این مراسم با قدردانی از اقدامات و عملکرد مدیرعامل این سازمان بیان کرد: اکنون تحولات مناسبی را در منطقه آزاد انزلی شاهد هستیم.

ˈحسن خسته بندˈ با بیان اینکه مدیریت و مجموعه سازمان منطقه آزاد انزلی بدون حاشیه، موجب تحولات مناسبی در این منطقه شده است، افزود: هم اکنون مردم منطقه و استان به دلیل انجام فعالیت های عمران و آبادانی و نیز برنامه های اقتصادی مناسب در منطقه آزاد انزلی نگاه مثبتی پیدا کرده اند.

وی فعالیت های انجام شده در دوره مدیریت رضا مسرور را بسیار متنوع و مفید اعلام و اضافه نمود: عملیاتی کردن مصوبه کالای همراه مسافر در این منطقه و تلاش به منظور فعال سازی کریدور شمال جنوب از سوی این سازمان، دو اقدام ارزشمند منطقه آزاد انزلی است که در اقتصاد استان و مردم منطقه نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

خسته بند اقدامات صورت گرفته از سوی منطقه آزاد انزلی را در راستای رونق تجارت و سرمایه گذاری در این منطقه را بسیار حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: با اقدام هایی که در این منطقه صورت گرفته این منطقه در زمره مناطق آزاد پیشرو کشور قرار گرفته و مردم تمایل بیشتری برای سفر به منطقه آزاد انزلی پیدا کرده اند.

وی خواستار بهره مندی مردم محدوده این منطقه از برنامه های سازمان منطقه آزاد انزلی شد و گفت: باید به سمتی برویم که مردم محدوده منطقه آزاد انزلی احساس راحتی کرده و از مزایای این منطقه به طور کامل بهره مند شوند.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سرمایه گذار باید در گیلان احساس امنیت نماید، اضافه کرد: برای فراهم شدن این زمینه همه باید تلاش کنند تا از بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی حمایت شده و امنیت سرمایه گذاری در این منطقه فراهم شود.

همچنین سید ضیاء الدین شفیعی معاون فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم ضمن قدردانی از مدیرعامل و کارکنان این سازمان در زمینه اجرایی کردن کارت شهروندی، به بیان سابقه ای از روند اجرای این پروژه پرداخت و افزود: اعطای کارت شهروندی اعتبار دادن به ساکنین، کارکنان، شاغلین و فعالان اقتصادی در منطقه نیست، بلکه اعتبار گرفتن از آن ها برای شروع یک دوره مدیریت متفاوت و سربلند است.

به گزارش ایرنا، منطقه آزاد انزلی از مناطق آزاد هفت گانه ایران و تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر است .

اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی سال 83 مورد تصویب هیأت وزیران قرار گرفت و محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی در سال 84 از طرف هیأت وزیران تعیین و ابلاغ شد که بر اساس آن منطقه آزاد انزلی در سه بخش و محدوده مجزای بندری ؛ اداره کل بنادر و کشتیرانی استان ، شهرک صنعتی انزلی و محدوده منطقه ویژه اقتصادی سابق انزلی با مساحت سه هزار و 200 هکتار خشکی و تا عمق دو کیلومتر از دریا در طول 20 کیلومتر از حاشیه دریای خزر را شامل می شد .

با پیگیری های صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی و با تصویب نامه وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه اقتصادی و تأیید ریاست جمهور در اردیبهشت 93 محدوده منطقه آزاد انزلی از سه هزار و 200 هکتار به بیش از 9 هزار و 600 هکتار افزایش یافت .

کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی است.

معافیت مالیاتی بیست ساله، صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی تا 100 درصد، بخشودگی عوارض گمرکی یرای واردات دستگاه، مواد اولیه برای واحدهای صنعتی، عدم نیاز به روادید برای سرمایه گذاران و گردشگران خارجی، صدور مجوز اقامت تا پنج سال برای خارجی ها و ثبت شرکت در کمتر از یک روز از مهمترین مزایای این منطقه است.ک/3

620/ 603

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا