گوناگون

مشکلات مسکن مهر جیرفت با حضور نماینده وزیر نیرو بررسی شد

81194693 5749804

به گزارش ایرنا، نماینده ویژه وزیر نیرو در مسکن‎ مهر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مسکن مهر جیرفت در جمع خبرنگاران گفت: در بازدیدهای صورت گرفته از واحدهای مسکن‎ مهر شهرستان جیرفت برای رفع مشکل پروژه‎های آب و فاضلاب تصمیم گیری شد.

محمدرضا امیرکمالی افزود: در سفر به جنوب کرمان با حضور مسوولان مربوط از سایت های مسکن مهر شهرستان کهنوج و جیرفت بازدید و مسائل و مشکلات این واحدها از نزدیک مشاهده شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود در سایت های مسکن مهر هر جایی که ممکن بود برای رفع مشکل تصمیم لازم گرفته شد.

وی گفت: برای مشکلاتی که نیاز به بررسی و اتخاذ تصمیم در وزارت نیرو یا رده‎های بالاتر دارد با هماهنگی‎هایی که انجام می‎گیرد، تلاش می‎کنیم تا آنها را نیز در اسرع وقت برطرف کنیم.

نماینده وزیر نیرو با اشاره به بازدید از طرح ‎های شهرستان جیرفت، ادامه داد: مسکن‎های مهر در مکان‎هایی احداث شده که در صورت اجرانشدن شبکه جمع‎آوری، دفع و تصفیه فاضلاب سفره‎های آب زیر زمینی منطقه را از نظر کیفی دچار مشکل می‎کند و سلامتی شهروندانی را که هم‎اکنون در سطح شهر ساکن هستند یا در آینده از این منابع آبی استفاده می کنند به مخاطره می اندازد.

وی با بیان اینکه بیش از یکهزار واحد مسکن مهر در حریم کمی و کیفی ذون آبی شهر جیرفت احداث شده است، گفت: امور آب و فاضلاب شهری منطقه نیز شبکه‎های توزیع آب را در این پروژه‎ها اجرا کرده است.

امیر کمالی با اشاره به اینکه در طرح یکهزار واحدی شهر جیرفت معضل دفع فاضلاب وجود دارد، افزود: اگر فاضلاب به روش معمول با حفر چاه دفع شود، تمام چاه‎های منطقه که تامین کننده آب شهر است و همچنین سلامت شهروندان را با خطر مواجه می‎کند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد شبکه جمع‎آوری فاضلاب مذاکراتی با مسئولان اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان انجام و مقرر شد، مکان مناسبی با مساحت حدود پنج هزار متر مربع برای احداث تصفیه‎خانه فاضلاب به صورت پکیج در اختیار مجموعه آبفای جیرفت قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای اجرای راهکارهای کوتاه‎مدت نیز مذاکراتی انجام گرفت تا مردم بتوانند از واحدهای احداث شده، استفاده کنند.

امیرکمالی تصریح کرد: همچنین در زمینه پروژه 11 هزار هکتاری جنب سیلو که دارای 500 واحد است، با توجه به مکان‎یابی نامناسب فشار لازم برای تامین آب آنها وجود ندارد.

وی افزود: با مذاکراتی که انجام گرفت، مقرر شد برای این واحدها نیز مسوولان اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان نسبت به نصب مخزن ذخیره در پایین‎ترین طبقه با حداقل 30 مترمکعب و همچنین پمپاژهای مورد نیاز اقدام کند.

وی گفت: پس از تایید فنی کارشناسان امور آب و فاضلاب شهری به هر واحد یک انشعاب واگذار می‎شود تا معضل مردم در این منطقه نیز برطرف شود.

نماینده وزیر نیرو افزود: برای رفع نقص این پروژه‎ها با تدابیر اندیشیده شده، کارکنان امور آب و فاضلاب استان کرمان و شهرستان جیرفت آماده اجرای سریع تعهدات خود هستند که امیدواریم با همکاری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان محقق شود.

شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.ک/2

7444/8154/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا