گوناگون

معادن طلای مشگین شهر دست نخورده مانده است

به گزارش خبرنگار مهر، یونس اسدی شامگاه پنج شنبه در مراسم آغاز به کار احداث مجتمع آهن و فولاد سبلان تصریح کرد: علاوه بر این چند ظرفیت مهم معدن مس در مشگین شهر شناسایی شده است که می تواند تا سال ها خوراک کارخانه های عظیم تولیدی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه این شهرستان فقط 50 کیلومتر با جمهوری آذربایجان فاصله دارد، ادامه داد: تمامی پتانسیل های طبیعی و اقلیمی موجب شده است مشگین شهر مستعد سرمایه گذاری در حوزه های مختلف باشد.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس عنوان کرد: نمونه پتانسیل های معدنی این شهرستان مجتمع آهن و فولاد سبلان است که به همت بخش خصوصی ساخت فاز اول آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی خواستار تسریع در ساخت این پروژه بدون تاخیر شد و ادامه داد: مشکل نیاز برق این مجموعه رفع شده و برق به اندازه مورد نیاز در اختیار این مجتمع قرار خواهد گرفت.

اسدی با بیان اینکه نرخ مهاجرت در این شهرستان به دلیل نبود زمینه های شغلی بسیاری بالا است، بیان داشت: حضور سرمایه گذاران و احداث پروژه های صنعتی مادر می تواند بخشی از نیاز موجود را رفع کند.

زمین مناسب برای احداث فرودگاه داریم

وی ادامه داد: در صورتی که گمرک این شهرستان راه اندازی شود فاصله به باکو به نسبت بیله سوار چهار ساعت کاهش خواهد یافت.

اسدی با بیان اینکه سرمایه گذار طرح مجتمع فولاد بانی هواپیمایی آتا در کشور است، ادامه داد: مشگین شهر ححتی زمین مناسب برای احداث فرودگاه نیز دارد.

این نماینده تاکید کرد: حاضر به واگذاری زمین در صورت درخواست سرمایه گذاران برای احداث فرودگاه هستیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا