گوناگون

موج پشیمانی از شکار پرندگان به مهاباد رسید

81150728 5671648

رییس اداره حفاظت از محیط زیست مهاباد یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچی 61 ساله پس از 30 سال شکار و زنده گیری پرندگان با احساس پشیمانی از این کار خود با رهاسازی هشت قطعه کبک با طبیعت پیمان دوستی بست.

کامران حسینی اضافه کرد: این شکارچی مهابادی سلیم جنگلی نام دارد که پس از رهاسازی این پرندگان در طبیعت و شکستن قفس های نگهداری آنها به جمع دوستداران محیط زیست و پرندگان مهاباد پیوست.

به گفته وی در ماه جاری این سومین مورد در این شهرستان است که شکارچیان با رهاسازی پرندگان ، از شکار احساس پشیمانی کرده و به جمع دوستداران طبیعت می پیوندند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: جدا کردن پرندگان از طبیعت و نگهداری آنها در مکان های دیگر باعث آسیب زدن به گونه های پرندگان شده و با این کار موجب می شوند تا این پرندگان قدرت تخمگذاری و تولید نسل خود را از دست دهند.

وی اضافه کرد: با نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از طبیعت و حیات وحش در این شهرستان بسیاری از کسانی که سال ها به نگهداری پرندگان در محل زندگی خود می پردازند و یا این گونه پرندگان را به صورت زنده شکار می کردند این رفتار نادرست خود را تغییر دهند.

7512/584/581/ 1495

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا