Mihanpostپزشکیپژوهشی

نگاهی طبی به مکمل های گیاهی مقوی و فراموش شده ؟

در دنیای طب و کتاب ها و آثار قدیمی برجای مانده از تمدن های بشر همواره به خواص درمانی، دارویی و شفا بخش گیاهان اشاره های زیادی شده است. بنابراین در عصر حاضر نیز این اصل که خواص گیاهان برای رشد و تکامل بدن انسان موضوعی قابل قبول است، همواره مورد پذیرش علم پزشکی و مردم نیز قرار گرفته است.

در این میان بجزافراد عادی که روزانه از مواد غذایی گیاهی استفاده می کنند ممکن است بعضی ها نیر بخواهند از مکمل‌های غذایی و گیاهی به‌عنوان روشی برای تقویت سلامتی و بهبود عارضه های جسمی و حتی روحی در برنامه تغذیه خود قرار دهند و یا به‌ عبارتی برای کاستن از عوارض جانبی درمانی نیز استفاده کنند. در ادامه و برای توضیح بیشتر با میهن پست همراه باشد.

با این حال بهترین و سریع‌ترین راه برای افزایش آنتی‌اکسیدان‌های وعده شام چیست؟ استفاده از آویشن. اگر به آهن نیاز دارید، اسطوخدوس به غذایتان اضافه کنید. اگر با گیاهان تازه غذا درست نمی‌کنید، مواد معدنی واقعی طبیعت، طعم‌دهنده‌های کوچکی که سرشار از ترکیبات حاوی آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی ضروری هستند را از دست می‌دهید. برخی از این ترکیبات می‌توانند مواد شیمیایی سمی حاصل از پختن را نیز از بین ببرند. حتی اگر به تغذیه اهمیت نمی‌دهید، این گیاهان به شما کمک می‌کنند طعم غذاهای خود را متفاوت کنید.

مکمل های گیاهی

خواص درمانی جعفری: دو قاشق غذاخوری جعفری تازه بیش از ۱۵۰ درصد نیاز روزانه افراد به ویتامین کا را تأمین می‌کند که نقش مهمی در انعقاد خون، ساخت استخوان و عملکرد کبد دارد. همچنین جعفری نفس شما را تازه می‌کند.

خواص درمانی آویشن: یکی از رایج‌ترین گیاهان درمانی است که برای هر چیزی از کشتن میکروب‌ها گرفته تا درمان سرماخوردگی به کار می‌رود. دو قاشق چای‌خوری آویشن معمولاً ۲۰ درصد از نیاز روزانه انسان‌ها به آهن را تأمین می‌کند. همچنین آویشن سرشار از منگنز است که عملکرد مغز را بهبود داده و به سلامت استخوان‌ها، پوست و ساخت غضروف کمک می‌کند.

خواص درمانی علف لیمو: علف لیمو نوعی از علف‌های استوایی است که بوی لیمو می‌دهد. این گیاه می‌تواند تب، گرفتگی عضلات، ناراحتی معده و سردرد را تسکین دهد. علف لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به شما کمک می‌کند با استرس اکسیداتیو که یکی از علل اصلی بیماری‌های قلبی و سرطان است، مقابله کنید.

خواص درمانی پونه کوهی: پونه کوهی ۲۰ برابر بیشتر از سایر گیاهان و میوه‌ها آنتی‌اکسیدان‌های ضدسرطان دارد. یک قاشق غذاخوری پونه کوهی تازه به اندازه یک سیب کامل آنتی‌اکسیدان دارد.

خواص درمانی مریم‌گلی: این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و عملکرد ذهن را تقویت می‌کند.

خواص درمانی رزماری: اگر می‌خواهید گوشت کباب کنید، کمی رزماری به آن اضافه کنید تا سطح آمینه‌های هیتروسیکلیک را که ترکیبات سرطان‌زا هستند و در حین کباب کردن گوشت به وجود می‌آیند، تا ۶۰ الی ۸۰ درصد کاهش دهید.

خواص درمانی نعناع فلفلی: نعناع فلفلی نیز جزو گیاهانی است که میزان زیادی آنتی‌اکسیدان دارد. این گیاه به شما کمک می‌کند لاغر بمانید. تنها با بو کردن برگ‌های نعناع فلفلی می‌توانید اشتهای خود را کاهش دهید.

خواص درمانی گشنیز: یکی از ترکیبات موجود در گشنیز دو برابر بیشتر از آنتی‌بیوتیک‌های تجاری برای کشتن باکتری سالمونلا مؤثر است.

خواص درمانی اسطوخودوس: بیشتر افراد اسطوخودوس را با شمع و اسانس‌های خوشبوکننده می‌شناسند. این گیاه به دلیل خواص آرامش‌بخشی و تسکین استرس معروف است. با این حال باید بگوییم اسطوخدوس منبع کلسیم و ویتامین اِی است. همچنین این گیاه میزان قابل‌توجهی آهن و ویتامین سی دارد.

خواص سبزیجات

البته نباید فراموش کرد که غیر از افراد سالم ، افراد بیمار بایستی پیش از مصرف مکمل‌های غذایی تهیه شده توسط گیاهان حتما درباره آنها اطلاعات کافی به‌دست آورده و باید با پزشک خود در خصوص مصرف هر کدام از آن ها – به هنگام داشتن عارضه خاصی – صحبت نمود و از فواید و خطرات احتمالی هر کدام از این سبزیجات، اثرات متقابل آنها بر بیماری، عوارض جانبی ناشی از مصرف آنها، و از دیگر ملاحظات مربوط به آنها مطلع شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا