گوناگون

نمادهای معروف در مکان های عمومی نمود بیشتری داشته باشند

81212918 5781218

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی مرادی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار افزود: نظام اسلامی در عرصه رفتارهای اسلامی با محوریت لسانی، می تواند در برابر ناهنجاری های موجود برنامه ریزی نماید.

وی گفت: اگر فردی دچار گناه نشود و عقوبت ارتکاب آن نیز باعث شود انسان از گناه دوری کند می تواند وارد بهشت شود.

امام جمعه بیجار از اسلام به عنوان دینی برای سعادت بشر نام برد و تصریح کرد: قانون هر چقدر هم که منسجم باشد بدون آراسته شدن به دین نمی تواند زمینه اصلاح جامعه را فراهم کند و انسان باید مضامین اسلام را به عنوان قانونی برای رشد و تعالی زندگی خود به کار گیرد.

وی گفت: دوری از کار بد در قالب نهی از منکر صورت می پذیرد که فوریت آن در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفته است تا مردم در فضای جامعه نگاهی معنوی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند تا این ستاد مورد حمایت قوه قضائیه، مجلس و دیگر نهادهای دولتی قرار بگیرد.

فرمانده سپاه بیجار نیز به وجود مشکلات مکان فعلی ستاد و ضرورت انتخاب محلی درخور شان و دسترس با مرکزیت لازم برای فعالیت های روزانه گروه های ستاد پرداخت و خواستار واگذاری ساختمان قبلی سازمان تبلیغات اسلامی برای این منظور شد.

سید حسین محمودی از تشکیل ستاد در شهرهای تابعه شهرستان بیجار خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ستاد امر به معروف نقش بی بدیلی در ترویج خوبی ها و مهار بدی ها دارد، در شهرهای تابعه بیجار ستاد تشکیل می شود.

به گفته وی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار در سال 92 رتبه اول استان را به خود اختصاص داد که این موفقیت را مرهون هماهنگی اعضای ستاد در اجرای برنامه های ابلاغی هستیم.

فرمانده سپاه بیجار گفت: با توجه به اینکه بانوان قشر عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند، در صدد هستیم بخش ویژه ای برای بانوان در ستاد احیای امر به معروف بگنجانیم تا برخی کارهایی که از توان آقایان در ستاد خارج است به خواهران محول کنیم.

فرماندار شهرستان بیجار نیز در این نشست با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و فرصت مناسب نشر معارف اسلامی و توجه جدی به نماز گفت: جامعه باید با کار کارشناسی و بکارگیری افراد نخبه و صاحب نظر که از منظر مردم جایگاه شایسته ای دارند این موضوع را مدیریت کند.

بیژن زندیه به محوریت تذکر لسانی توسط افراد دارای وجاهت مثبت اجتماعی پرداخت و گفت: ستاد در برنامه های خود مورد حمایت قانون است و نظرات بعضی مسوولین باید در راستای تقویت سیاست های کلی ستاد در کشور هماهنگ باشد.

وی گفت: امر به معروف از اوجب واجبات برای مسلمانان است و با تلاش جمعی در جامعه نهادینه می شود.

به گفته وی با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، برای برخورد با روزه خواران تذکر لسانی تاثیرگذار ترین روش برای انصراف از این کار است و باید افرادی در این راستا انتخاب شوند که با تلاش خود عامل ترویج این امر در بین افراد جامعه شوند.

فرماندار شهرستان بیجار با اشاره به اینکه نحوه ارائه امر به معروف خود نوعی هنر است تصریح کرد: وقتی در جامعه سخن از حجاب به میان می آید همه نگاه ها به سمت بانوان می چرخد در حالیکه امر حجاب مختص بانوان نیست و آقایان نیز باید حجاب خود را در برخی اماکن رعایت کنند.ک/2

7350/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا