گوناگون

نماینده پارلمان عراق در گفتگو با مهر :آنچه در موصل رخ داد کودتا علیه دموکراسی بود/ رد پای آمریکا و اسرائیل در ناآرامی ها

به گزارش خبرگزاری مهر، تروریستهای تکفیری وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) چند روزی است که بر شهر موصل و برخی مناطق دیگر مسلط شده و تحرکات جنگ طلبانه خود را در دیگر مناطق به شدت گسترش داده اند.

شیخ محمد تقی مولا نماینده عضو فراکسیون المواطن(مجلس اعلای اسلامی عراق) از استان نینوا به مرکزیت موصل در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری مهر ، رخدادهای این شهر و از هم گسیختگی امنیتی را که در مناطق مختلف عراق رخ داد به کودتای سیاسی ونظامی علیه دموکراسی در این کشور تشبیه کرد و هشدار داد در صورتی که اقدامی جدی علیه این تجاوزات صورت نگیرد تا چند روز دیگر شاهد ورود تروریستها به شهرهای مذهبی و به ویژه سامرا وکربلا خواهیم بود.

شیخ محمد تقی مولا تاکید کرد این رخدادها را باید یک فاجعه بزرگ توصیف کرد که بی تردید کشورهای مشخصی در منطقه در آن دخیل بوده و رد پای آمریکا و رژیم صهیونیستی هم به وضوح در آن پدیدار است .

این عضو برجسته مجلس اعلا همچنین به مهر گفت : آمریکا ماههاست که در کار  تحویل تسلیحات به ارتش عراق کارشکنی می کند در حالیکه شاهد آن هستیم سلاح های پیشرفته آمریکایی در اختیار گروه داعش و بقیه تروریستها قرار دارد.

وی با تاکید بر نیاز عراق به وحدت ملی برای مقابله با موج جدید تروریسم تاکید کرد ، ما در مجلس اعلا با کنار گذاردن تمام اختلافاتمان هم اکنون حل و فصل این مسئله را در دستور کار خود قرار داده و از دولت مالکی در این زمینه حمایت
قاطعانه می کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا