گوناگون

هشدار متخصصین نسبت به خطرات و عوارض کاشت ناخن

2406835 141به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، وارد شدن فشار، ضربه یا آسیب مداوم روی قسمت های طبیعی ناخن باعث می شود قشمت سازنده آن تحت تاثیر قرار بگیرد  در نتیجه ناخن ها به طورت غیر طبیعی موج دار و خط خطی دربیایند.

بررسی ها نشان می دهند، چسبی که برای کاشت ناخن نیز استفاده می شود نیز ابتلای احتمال ناخن را به حساسیت و اگزما زیاد می کند و این اگزما تا مدت ها بعد حتی زمانی که ناخن بر داشته شود ادامه می یابد.

ابتلا به اگزما گاهی برای چند ماه و در بعضی مواقع تا چند سال طول می کشد بنابراین افراد نباید برای استحکام و جلوگیری از شکسته شدن ناخن هایشان کاشت را انتخاب کنند.

اگر اصراری برای استفاده از ناخن‌های مصنوعی وجود دارد، این ناخن‌ها باید هر ۳ ماه یك بار برداشته شوند تا اجازه داده شود ناخن‌های طبیعی استراحت كنند. تغذیه‌ و رژیم‌ غذایی‌ صحیح‌ در رشد و سلامت‌ ناخن‌ها نقش‌ مهمی‌ دارد. غذاهای‌ حاوی‌ آهن، كلسیم، ویتامین‌B و پتاسیم‌ برای‌ ناخن‌ها مفیدند. اگر می‌ خواهید ناخن‌هایی‌ سالم‌ و محكم‌ داشته‌ باشید ماست، تخم ‌مرغ، سویا، كلم، زردآلو و ماهی‌ بخورید. ماهی‌ها غنی‌ از اسیدهای‌ چرب‌ هستند كه‌ ناخن‌ها را تقویت‌ می‌ كنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا