گوناگون

هنر ایرانی ریشه در اعتقادات دینی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد مریدی یکشنبه شب در مراسم اختتامیه دهه فرهنگ از روشنای عشق تا تجلی ولایت تاکید کرد: دهه فرهنگ روزهایی را به یادگار گذاشت که سراسر عشق و بلندای ولایت بود.

وی ادامه داد: دهه فرهنگ در شیراز رویش فرهنگ و ادبیاتی بود که ریشه در اعتقاد مذهبی هنرمندان این دیار دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هنرمندان فرهیخته فارس با اخلاص و اعتقاد بستر ساز آشتی مردم با هنر شدند.

مریدی یادآور شد: مردم فارس ملتی مومن و فهیم هستند که همواره حامی و دوستار فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی بودند.

وی تصریح کرد: شهر شیراز مزین به وجود مبارک حضرت شاهچراغ(ع) است که تسلی بخش قلوب مردم این استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، گفت: امیدوارم که در زیر سایه حضرت شاهچراغ(ع) در سومین حرم اهل بیت(ع) لحظه به لحظه دینی خود را با زبان فرهنگ تجربه کنیم.

مریدی ادامه داد: دهه فرهنگ میعاد گاه هنرمندان و فرهیختگان بود و امیدواریم گذر هنر را در گوشه گوشه استان فارس شاهد باشیم.

وی با اشاره به عید ولایت حضرت امیر المومنین(ع)، گفت: امیدوارم سایه ولایت حضرت علی(ع) بر سر تمام هنرمندان فارس تا ابد جاودانه باشد.

در ادامه این مراسم پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران ضمن تقدیر از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، گفت: کارهای هنری همیشه در دل می ماند و تعظیل شدنی نیست.

رحیم هودی افزود: گذر هنر طرحی نو بود که امیدوارم در سال های آینده با گستردگی بیشتر در نقاط مختلف فارس و شیراز اجرایی شود.

وی تصریح کرد: این گذر و حمایت از فرهنگ نباید تنها در اداره ارشاد فارس خلاصه شود بلکه دیگر نهاد ها نیز باید به وظیفه خود در حوزه فرهنگ توجه بیشتری داشته باشند.

این پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران تاکید کرد: نهادهایی همچون شهرداری در تمام دنیا وظیفه حمایت از هنر را دارند و در سطح فارس نیز باید شاهد اقدامات گسترده تر توسط شهرداری ها باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا