گوناگون

وحدت شیعه و سنی ضرورت جهان اسلام/نگاه راهبردی به سیستان و بلوچستان به سود کل نظام است

2385990 520به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله “هاشمی رفسنجانی” پیش از ظهر دیروز باجمعی از نمایندگان فعلی و ادوار مردم شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن تأكید بر ضرورت حفظ و تحكیم وحدت و انسجام میان برادران اهل تسنن و تشیع در منطقه، این استان را پیشانی جمهوری اسلامی در جنوب شرقی كشور توصیف كرد و اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی و تركیب جمعیتی آن به‌گونه‌ای است كه هرچه نگاه مسئولان به آن خطه راهبردی‌تر باشد، منافعش به كل نظام و مكتب اسلام، مردم و برادران اهل تشیع و تسنن می‌رسد.
 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری طرح‌هایی كه در دوران سازندگی برای آن استان به ویژه در بخش مهار آب و آبرسانی به اجرا درآمده بودند، افزود: اگر آن طرح‌ها پیگیری می‌شد و ادامه می‌یافت، امروز شاهد خبرهای ناگوار مهاجرت جوانان، به خصوص تحصیلكردگان سیستان نبودیم.
 
وی چاه نیمه، مركز تحقیقات در مرز و برنامه‌ریزی برای استحصال از آب رودخانه هیرمند را از نمونه‌های این طرح‌ها خواند و گفت: خاك حاصلخیز سیستان را نباید تشنه بگذاریم كه مردم با گرد و غبار و طوفان تهدید شوند.
 

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی این دانشگاه، برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان در كشور گفت و افزود: به استان سیستان و بلوچستان اولویت می‌دهیم تا جوانان تحصیلكرده آن منطقه طرح‌های علمی خویش را عملیاتی كنند.
 

گفتنی است؛‌ در آغاز این دیدار چند نفر از نمایندگان فعلی و ادواری مجلس شورای اسلامی، با بیان مشكلات و موانع به طرح دیدگاه‌ها و ارائه پیشنهادها و راهكارها در جهت كم كردن معضل بیكاری و جلوگیری از مهاجرت پرداختند و تأكید كردند كه سیستانی‌ها، از مردم وفادار به اسلام و انقلاب در تاریخ هستند و در نظام اسلامی نیز شهدا، بهترین سند برای وفاداری مردم هستند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا