گوناگون

وزارت اقتصاد هنوز اعضای هیات نظارت کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی را مشخص نکرده است

81210351 5776651

هما سادات گوشه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: براساس اساسنامه این کانون، هیات عالی نظارت باید هر سه ماه یکبار تشکیل جلسه دهد اما آخرین جلسه این هیات تیر ماه سال گذشته بوده است.

وی اظهار داشت: با پایان یافتن دوره فعالیت اعضا و پس از طی دوره، هنوز اعضای جدید انتخاب نشدند و این امر به تعویق افتاده است.

وی با بیان آنکه با روی کار آمدن دولت جدید بسیاری از مدیران عامل بانک ها تغییر کرده اند، گفت: همین امر سبب شده تا مدیران بانک ها در هیات عالی نظارت نیز تغییر کنند.

رییس شورای عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی با بیان اینکه، اصغر میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تنها عضو هیات عالی نظارت کانون است که در پی تغییرات هنوز تغییر نکرده است، افزود: اکثر اعضا تغییر کرده اند و این خلا هنوز وجود دارد.

وی درباره دلایل تعیین نشدن اعضای جدید هیات عالی نظارت کانون، تصریح کرد: دلیل این امر آن است که در بخش هایی از وزارت امور اقتصادی و دارایی برخی از قوانین و مقررات براساس صلاحدید و سلایق اجرایی شده و علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز به دنبال آن نیست که این سلایق را حمایت کند و یا آنکه علیه آن اقدامی انجام دهد.

رییس شورای عالی کانون مشاوران اعتباری وسرمایه گذاری بانکی گفت: همین امر سبب شده تا براساس سلایق مدیریت در سطح وزارت اقتصاد امور ادامه یابد و اگر امری با سلایق مدیران همراه باشد موارد ادامه می یابد و اگر هم نظرشان علیه آن باشد، مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: معاونت بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی باید در خصوص تعیین اعضای جدید هیات عالی نظارت این کانون همکاری هایی را انجام دهد که البته تاکنون این امر انجام نشده است.

یادآور می شود براساس ماده 52 اساسنامه کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی هیات عالی نظارت به منظور حفظ منافع بانک ها و در جهت نظارت بر عملکرد شورای عالی در راستای حصول اطمینان از رعایت مقررات مربوط و کفایت نظارت حرفه ای و تخصصی شکل گرفته مرکب از 7 نفر از نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک های دولتی و خصوصی است که از طریق اقتصاد انتخاب می شوند.

برهمین اساس اعضای هیات عالی کانون شامل نمایندگان وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، بانک های تخصصی دولتی، بانک های تجاری دولتی و بانک های خصوصی و رییس شورای عالی کانون است.

اقتصام(4)9141**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا