گوناگون

وزیر بهداشت: نام سردشت و مظلومیت آن برای همیشه جاودانه خواهد ماند

81218855 5791617

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در آیین بزرگداشت بیست و هفتمین سالروز بمباران شیمیایی سردشت افزود: هفتم تیر سال ۶۶ نماد مقاومت مردم شجاع و باغیرتی است که بارها مورد تهاجم وحشیانه شیمیایی دشمن قرار گرفتند ولی سنگر دفاع از میهن و انقلاب را خالی نکرده و مردانه جنگیدند.

وی اضافه کرد: مرزنشینان غیور و مقاوم این شهرستان با پایمردی و ایستادگی خود توانستند دشمنان تا دندان مسلح را به زانو درآورند.

وی گفت: رژیم بعثی صدام هرگز باور نمی کرد که مردم غیور کرد سردشت سالها با نثار صدها شهید برای دفاع از کشور و نظام خود این چنین استقامت و پایداری از خود نشان دهند از این رو مردم دلاورمرد این خطه را مورد تهاجم بمباران شیمیایی قرار داد.

هاشمی از سردشت به عنوان نماد مقاومت مردم ایران اسلامی نام برد و افزود: سردشت نخستین شهر جهان است که مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و با وجود تلاش فراوان دشمنان برای حذف آن از ذهن تاریخ و جهانیان ولی همیشه در خاطره ها باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه این جنایت نه نخستین و نه آخرین جنایت دشمن است افزود: هم اکنون نیز جنایاتی در کشورهای منطقه بوقوع می پیوندد که برخی دشمنان با نام دین و مذهب منطقه را به آشوب کشیده اند.

وزیر بهداشت یادآور شد: بدون شک این جنایات ضد بشری جایگاهی در هیچ مسلک و دینی نداشته و تنها ناشی از جهالت عده ای افراد مزدور می باشد.

وی گفت: این گونه افراد هیچ بویی از انسانیت نبرده و سیاستهای جاهلانه آنها در تفکر شیعه و سنی هیچ ریشه ای ندارد و هیچ دینی نیز این رفتار وحشیانه آنها را توجیه نمی کند زیرا این افراد بنده شیاطین و نفس خود هستند.

هاشمی اضافه کرد: چنین اقداماتی توسط گروهک هایی چون داعش در سوریه و عراق تنها نشان دهنده بیم و هراس دشمن از ترویج اسلام در جهان است.

در بمباران شیمیایی هفتم تیرماه سال ۶۶ که توسط رژیم بعثی عراق انجام گرفت ۱۱۹ نفر به شهادت رسیدند و چندین هزار نفر از مردم بی دفاع این شهر نیز دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته ای هیروشیما نامیده شده است.

این شهرستان با 111 هزار نفر جمعیت در 250 کیلومتری جنوب ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

7506/584/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا