گوناگون

وزیر رفاه: برنامه های تحولی بهزیستی بزودی اعلام می شود

81162493 5692726

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ˈعلی ربیعیˈ روز سه شنبه در جشن بزرگداشت روزمددکار افزود: از آنجایی که نهادهای مدنی به راحتی می توانند در جامعه فعالیت کنند ولی این فعالیت به این نهادها واگذار نمی شود و این موضوع به عنوان یکی از سیاست های این وزراتخانه اجرایی می شود.

ربیعی تمرکز در مورد برخی از آسیب های اجتماعی را که کمتر مورد توجه قرار گرفته است از دیگر برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و گفت: از برنامه جدی ما ایجاد زمینه برای حضور مردم و افزایش مشارکت های مردمی است.

با توجه به نقش حضرت علی (ع) در ارتباط با امور اجتماعی و مددکاری تلاش هایی برای نامگذاری رسمی روز میلاد ایشان به عنوان روز مددکاری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه نهادهای اجتماعی شریک دولت هستند، گفت: دولت نهادهای مدنی را در انجام فعالیت ها همراه خود می داند و حضور چندی پیش رییس جمهوری در مرکز نگهداری از معلولان جسمی و حرکتی نشانه چنین نگاهی است.

ربیعی به تامین منابع پرداخت 500 هزار تومان به مددکاران مراکز نگهداری از معلولان جسمی و حرکتی و شیرخوارگاهها برای امور معیشتی مددکاران اشاره کرد و گفت: در حوزه خدمات مددکاری برنامه هایی طراحی شده که طی چند ماه آینده تسهیلات در نظر گرفته شده در این راستا اعلام می شود.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: آرامش خاطر و اطمینان به آینده از دیگر سیاست های این وزراتخانه است تا از این طریق اعتماد مردم را افزایش داده و حداقل زندگی با کرامت را برای گروه های آسیب پذیر فراهم کند.

به گفته ربیعی چشم انداز بلند مدتی برای نسل های متمادی در نظر گرفته شده است و در همین چارچوب معتادان نیاز به خدمات بستری هم بیمه خواهند شد.

وی با اشاره احیای برخی برنامه های حوزه سالمندی گفت: شورایی به همین منظور در سازمان بهزیستی تشکیل شده است تا برنامه های این حوزه احیا شود.

این مقام عالی وزرات اظهار داشت: هم اکنون یکی از سیاست های این وزارتخانه ایجاد خانه های امید در مراکز شهر و استان های کشور است.

وی خاطر نشان کرد: تامین اجتماعی در بخش سالمندی امسال برای نخستین بار افزایش دستمزد سالمندان را اجرایی کرد.

ربیعی همچنین به افزایش 5 درصدی منابعی برای تامین اجتماعی علاوه بر سایر خدمات اشاره کرد و گفت: در بخش بیمه های تکمیلی سازمان تامین اجتماعی 8 درصد هم برای حل مشکلات درمانی در نظرگرفته است تا یک بسته رفاهی با نگاه اخلاقی تهیه شود.

وزیر تعاون با بیان اینکه جامعه ای آرام داریم که در انتظار تنشی نیست ،افزود: از خویشتنداری دولت در برابر برخی از اظهار نظرها قدردانی می کنیم زیرا که دولت در برابر این اظهار نظرها و نگران کردن مردم با رفتار آرام خود از نگرانی ها کاسته و در جامع آرامش ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: هر چند مردم در شرایط سختی به سر می برند اما در جامعه احساس آرامش می کنند.

اجتمام**9105**9250**1436

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا