گوناگون

بزرگراه شهید بروجردی مرداد 94 به شهروندان منطقه 18 تحویل داده می شود

81162485 5692703

به گزارش خبرنگار ایرنا طی تفاهم نامه ای با حضور مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار منطقه 18 روز دوشنبه مسوولیت اجرای پروژه بزرگراه 76متری شهیدبروجردی حد فاصل آزاد راه تهران-ساوه تا تقاطع 45 متری بهار در قالب پروژه ای فرا منطقه ای به سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران واگذار شد.

«وحید نوروزی» شهردار منطقه 18 در حاشیه این مراسم گفت: این بزرگراه از جمله بزرگراه هایی است که علاوه بر رعایت ضوابط فنی ، موارد زیست محیطی از جمله آلودگی هوا ، آلودگی صوتی و آب و خاک و ایمنی تردد کاملا در طراحی آن لحاظ شده است .

وی با بیان اینکه بزرگراه شهید بروجردی دارای دو عملکرد منطقه ای و فرا منطقه ای است، تصریح کرد: اتصال ترافیکی برون شهری از جنوب به شمال، غرب و مرکز شهر و در نتیجه کاهش زمان سفر و زمان تلف شده، کاهش آلاینده های زیست محیطی و تامین دسترسی به فرودگاه امام خمینی(ره) از کوتاهترین مسیر؛ از جمله عملکردهای فرا منطقه ای این پروژه است .

نوروزی با بیان اینکه بزرگراه شهید بروجردی ممتاز ترین و شاخص ترین پروژه در تحقق کاهش فاصله شمال و جنوب در سال 93 خواهد بود، گفت: حدود 10 سال است که این پروژه جزو پروژه های اولویت دار به شمار نمی آمد و این امرمنجر به بلا تکلیفی مردم شده بود.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه از سوی سازمان مهندسی و عمران در مدت زمان تعیین شده، می تواند سبب رونق منطقه شده و بلاتکلیفی های برای املاک نیز بر طرف می کند.

شهردار منطقه 18 با اشاره بر اینکه 145 معارض در این پروژه وجود دارد، گفت باغی با 200 اصله درخت در مسیر این بزرگراه قرار دارد که در حضوراصحاب رسانه تمامی درختان این باغ جابه جا خواهند شد.

وی بیان داشت: هیچ درختی در این باغ قطع نخواهد، ما برای تمامی درختان شناسنامه تشکیل داده ایم و تمامی درختانی که در مسیر این پروژه قرار دارند،به باغات سطح منطقه منتقل خواهند شد .

وی با بیان اینکه با توجه شهردار تهران این پروژه در اولویت پروژه های فرا منطقه ای قرار گرفته است، افزود: بر اساس وعده ای که به سازمان املاک داده ایم طی سه ماه آینده و در مرداد ماه 93 تملک اراضی را به اتمام خواهیم رساند.

شهردار منطقه 18 ادامه داد: از مرداد ماه 93 پروژه به طور کامل تحویل سازمان مهندسی شهر تهران می شود و پس ازآن طی یک سال کاری و در مرداد ماه 94 پروژه شهید بروجردی تحویل شهروندان منطقه 18 می شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد سهم شهرداری منطقه 18 را در شهرک طالقانی که معادل 14 هزارمتر مربع است، به بوستان امام علی(ع) تبدیل خواهیم کرد، گفت:مرداد 93 بوستان مناسبی را تحویل مردم خواهیم داد.

نوروزی گفت: نخستین بوستان قرآنی نیز با حضور اعضای شورای شهر در منطقه 18 کلنگ زده خواهد شد،

در ادامه این مراسم «علی امام»، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرتهران نیز با اشاره به اینکه پروژه شهید بروجردی یکی از شاخص ترین پروژه های به بهره برداری رسیده شده در جنوب شهر تهران است، گفت: طی سال های اخیر به همت شهردار پایتخت پروژه های عمرانی بسیار در جنوب شهر افتتاح شده که تاثیر بسیار زیادی در کاهش فاصله جنوب و شمال داشته است.

وی با اشاره به اینکه سیاست شهردار تهران در سال های گذشته نزدیک کردن فاصله جنوب به شمال بوده است، گفت:امام تاکید کرد : پروژه 76 متری شهید بروجردی در کوتاهترین زمان پس از رفع معارضان و طی یکسال کاری به بهره برداری خواهد رسید

جت الاسلام «عبدالمقیم ناصحی»، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه بزرگراه شهید بروجردی ندای موفقیت و عمران منطقه 18 است، گفت: دراین سال ها که تحول شگرفی را در راستای پیشرفت پروژه های عمرانی در شهر تهران شاهدیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری شورای شهر با شهرداری تهران در راستای پیاده کردن پروژه های مدنظر شهرداری؛ شاهد موفقیت ها و پیشرفت های بزرگ دیگری هم باشیم.

ناصحی بیان داشت: منظقه 18 در سال های گذشته به عنوان منطقه بن بست مطرح بود که دسترسی به بزرگراه ها و مسیرهای کلی شهر نداشت، اکنون این منطقه از بن بست خارج شده و در این میان بزرگراه 76 متری شهید بروجردی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

تهرام/1393/564

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا