گوناگون

تلاش گروههای تندرو برای پیوستن به داعش

خبرگزاری تسنیم: همزمان با سودای گروه تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) برای توسعه مرزهای خود در آسیا و آفریقا، تندروهای چچنی، افغانی و آفریقایی نیز در صدد ملحق شدن به خلافت ابوبکر البغدادی برآمده‌­اند.

در این میان، پس از اعلام تشکیل خلافت اسلامی ابوبکر البغدادی در مرزهای عراق و سوریه، سازمان عدالت و توسعه با بررسی نقشه گروه­‌های تندرو خاورمیانه اعلام کرد که داعش خود را برای تقسیم کشورهای عربی به چند امارت اسلامی از جمله امارت عراق اسلامی، امارت شام، امارت صحرای غربی شامل مصر، لیبی و نیز امارت سینا آماده می‌کند.

داعش همچنین در نظر دارد  با هماهنگی القاعده در آفریقا و گروهک انصار الشریعه در  لیبی، چند امارت اسلامی در سومالی، سودان و آفریقا تاسیس کند.

بنابر اعلام دفتر مشاوره سازمان عدالت و توسعه، تشکیل خلافت البغدادی، مهاجرت بیشتر گروهک­‌های تندرو از فققاز، چچن، آسیا و کشورهای شمال آفریقا به اضافه شبه جزیره عربی و یمن به منظور ملحق شدن به خلافت اسلامی البغدادی را در پی خواهد داشت.

هدف از مهاجرت این گروه‌ها، توسعه داعش از خاورمیانه و تاسیس امارت اردن اسلامی و امارت اسلامی در کشورهای خلیج فارس است.

این منبع تاکید کرد که داعش در سطح گسترده با تمام گروه‌­های تندرو شمال آفریقا، تونس، لیبی و گروه­های تندرو در نیجریه، آفریقا، سومالی، و گروه بوکرام و گروهک­‌های آسیایی و  مالزیایی تماس گرفته است تا آنان به خلافت البغدادی ملحق شود.

هدف از این تماس­‌ها، تلاش برای یکپارچه کردن تمام گروه‌­های تندرو تحت پرچم دولت اسلامی در شام و عراق است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا