گوناگون

پرداخت کارمزد ساعتی به سود کارگران و کارفرمایان است

81213713 5782650

به گزارش ایرنا سهراب مختاری، سه شنبه در نشست هم اندیشی برای کاهش اختلافات جامعه کار در شیراز افزود: اگر رشد اقتصادی درجامعه محقق شود می توان بر بیکاری و به دنبال آن بر بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی غلبه کرد.

وی، کاهش بیکاری را در گرو رشد اقتصادی مستمر دانست و گفت: اگر یک درصد رشد اقتصادی محقق شود، بیکاری به اندازه نیم درصد کاهش می یابد و لذا برای دستیابی به رشد اقتصادی مطلوب، باید فرآیندها را در بازار کار مورد بازبینی قرار داد و با ابداع هایی برای ایجاد انگیزه در کارگر و کارفرما به عنوان طرفین بازار کار حرکت کرد.

مختاری، خواستار ارتقای فرهنگ بهره وری درکارگاه ها و بین کارگر و کارفرما شد و افزود: برای افزایش بهره وری درکارگاه های بزرگ می توان از روش پرداخت کارمزد ساعتی برای کارگران استفاده کرد چرا که در این روش کارگر با افزایش تولید با کیفیت در ساعتی معین می تواند دستمزد بالاتری دریافت کند و کارفرما نیز با فروش محصولات بیشتر با کیفیت بالاتر می تواند به ثروت خود بیفزاید و منابع جدیدی برای سرمایه گذاری به دست آورد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: برای رفع مشکل کارگاه های کوچک در زمینه اشتغالزایی دراقتصاد و کاهش اختلافات کارگر و کارفرما، توافق دو طرف می تواند اثرگذار باشد منوط به این که قرارداد کتبی این توافق در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان به ثبت برسد.ک/2

678 /679

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا