Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

پرواز عجیب و دیدنی مدل جدید هواپیمای مسافربری بوئینگ + عکس

میهن پست – بوئینگ، Boeing شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکایی و چندملیتی است، که در سال ۱۹۱۶ توسط ویلیام بوئینگ، در شهر سیاتل، ایالت واشینگتن تاسیس شد.

این شرکت در طول سال‌های متمادی فعالیت در حوزه فرآوران هوافضایی و صنایع جنگ‌افزاری، تمرکز اصلی خود را بر تولید هواپیماهای مسافربری معطوف نمود و از سوی دیگر، با خریداری و ادغام شرکت‌های هواگردسازی و صنایع دفاعی، توسعه یافت، که نقطه عطف آن، در سال ۱۹۹۷ بود، که در پی خریداری و ادغام مک‌دانل داگلاس، بوئینگ به بزرگترین شرکت هوافضای جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۰۱ دفتر مرکزی بوئینگ، به شهر شیکاگو انتقال یافت.

شرکت بوئینگ، از نظر ساختار سازمانی، به چهار بخش اصلی تقسیم شده‌است، که هر بخش توسط یک شرکت تابعه از بوئینگ مدیریت می‌شود، این شرکت‌ها عبارتند از: شرکت هواپیماهای تجاری بوئینگ، بوئینگ دیفنس اسپیس اند سکیوریتی، بوئینگ کپیتال و گروه خدمات اشتراکی بوئینگ.

شرکت بوئینگ بزرگترین شرکت فرآوران هوافضایی در جهان می‌باشد و در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ تجهیزات دفاعی جهان، شناخته شد. بوئینگ، بزرگترین صادرکننده کالا و خدمات، در ایالات متحده است و سهام آن، در بازار بورس نیویورک مبادله می‌شود. این شرکت بخشی از میانگین صنعتی داو جونز به‌شمار می‌آید.

و حالا این شرکت اخیراً جدیدترین مدل هواپیمای Dreamliner خود را با یک خیزش عمودی شگفت‌انگیز به نمایش گذاشت.

اگرچه ممکن است بسیاری از افراد زاویه دوربین را مسئول خیزش یا تیک‌آف عمودی هواپیما بدانند؛ اما شرکت بوئینگ به CNN گفت «قصد نداریم جزئیات این ویدئو مانند زاویه دوربین را اعلام کنیم». البته شکی نیست که این خیزش عادی نبوده است.

این تمرین آکروباتیک که بالای Moses lake در واشنگتن صورت گرفت، به افرادی که قصد دارند طی هفته جاری به نمایشگاه Paris Air Show بروند، گوشه‌ای از آنچه خواهند دید را نشان داد. با توجه به آنچه در ویدئو می‌بینید، این افراد از شرکت در نمایشگاه ناامید نخواهند شد.

هواپیمای ۷۸۷ Dreamliner شرکت بوئینگ، پیچیده‌ترین هواپیمای این شرکت است که طرفدار محیط‌زیست نیز محسوب می‌شود. این هواپیما با موتورهای فوق‌العاده مفید پرواز می‌کند و دارای فریمی سبک اما قوی از جنس فیبر کربنی است. این امر باعث می‌شود این هواپیما کمتر از هواپیماهای هم‌سایز خود سوخت مصرف کند.

با این حال، این هواپیما نیز مشکلات خاص خود را داشته است. به عنوان مثال، مشکلات تولید و طراحی باعث شدند که ارائه این هواپیما به اولین مشتری یعنی All Nippon Airways ژاپن پس از ۳ سال تأخیر در سال ۲۰۱۱ انجام شود. پس از ۲ سال مشکلات بیشتری به وجود آمدند و باعث شدند سازمان خلبانی فدرال به دلیل مشکلات باتری‌های لیتیم یونی، مانع پرواز این هواپیما بشوند تا بازرسان مشکل را بررسی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا