گوناگون

پوشش محلی زنان کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیده زینب هاشمی صبح یکشنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: لباس محلی زنان استان یکی از میراث های ارزشمند فرهنگی این استان است که ثبت آن ضرورت دارد.

وی افزود: لازم است دستگاه های متولی در شناسایی و ثبت منابع عظیم وارزشمند فرهنگ سنتی استان که ممکن است رو به فراموشی برود، فرصت سوزی نکنند.

هاشمی همچنین به حضور گروه هفت نفره زنان استان در جشنواره و اجلاس بین المللی میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه پایدار محلی، مواجهه با چالش های ناشی از پدیده جهانی سازی و تلاش برای حفظ تنوع فرهنگی، افزایش ظرفیت یگانگی و وحدت، تدوین و اجرای سیاست های توسعه ای و فرهنگی متوازن و نیز سازگاری و صلح فرهنگی از اهداف برگزاری این جشنواره بود.

مدیرکل بانوان و خانواده استان بیان داشت: در این نمایشگاه دوغرفه درسایت دستاوردهای بانوان به استان کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافت که در این میان یک غرفه به صنایع دستی و ابزار شیوه زندگی مردم استان و غرفه دیگر به فرهنگ ناملموس با امکانات سمعی وبصری مثل فیلم ،موسیقی، پاورپوینت، پوستر، کتاب و… اختصاص یافت.

IMG12164942

هاشمی یکی از دستاوردهای مهم این اجلاس را شناسایی و معرفی منابع فرهنگی و ارزشمند استان به کشورها و سایر استان های شرکت کننده عنوان کرد و گفت: غرفه های  استان در این مدت استقبال کنندگان زیادی داشت که لباس و موسیقی محلی استان عامل مهمی در جذب بازدیدکنندگان و میهمانان وشناسایی استان به آنان بود.

وی اظهار داشت: اگر دستگاههای فرهنگی با امور بانوان استانداری همکاری بیشتری می کردند این نمایشگاه دستاوردهای مؤثرتری برای استان به همراه داشت.

هاشمی عنوان کرد: این جشنواره در سال آینده در اصفهان و دو سال بعد از آن در شهر شیراز برگزار می شود که امیدوارم این استان با دست پر در این جشنواره ها حضور یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا