گوناگون

کتاب گفتارهای مهدی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، طی مراسمی که شامگاه چهارشنبه با حضور جمعی از اندیشمندان و فضلا در سالن امام خمینی(ره) مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد از کتاب گفتارهای مهدوی رونمایی شد.

این کتاب که شامل مجموعه مقالات و سخنرانی‌های آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی است توسط حجت الاسلام محمد حسن دانش در 10 گفتار گردآوری شده است که عبارتند از: حقیقت دین در عصر ظهور، فرق انحرافی در عصر غیبت، امید و انتظار در فرهنگ مهدویت، نیمه شعبان عید بزرگ انسانیت، مهدویت و ظهور امتداد امامت و غدیر، مهدویت و الزامات معرفتی انتظار، ظهور وعده حتمی الهی، برکات و خصوصیات نیمه شعبان، آینده جهان در پرتو قرآن کریم، محدویت محور وحدت اسلامی.

کتاب گفتار های مهدوی در 3 هزار نسخه توسط انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) منتشر شده است.

IMG10170113

موضوع مهدویت مورد کم مهری قرار گرفته است

آیت الله نجم الدین طبسی به عنوان مهمان ویژه این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: موضوع مهدویت یکی از عمده ترین مباحث روز است که متأسفانه مورد کم مهری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بحث هایی چون فقه، اصول و فلسفه متولیانی دارد، گفت: اکنون بحث مهدویت رها شده است و کم تر به آن توجه می‌شود.

عضو شواری علمی مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: زمانی که به این موضوع بی توجهی شود آنگاه شاهد آسیب‌ها و پس لرزه های ناشی از آن خواهیم بود و باعث می‌شود عده‌ای سود جو ادعا‌هایی کنند و در نتیجه موجب پدید آمدن فرقه‌های گوناگون می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ولایت فقیه را پرتوی از ولایت حضرت مهدی(عج) دانست و افزود: اصل، ظهور حضرت است و مابقی فرع است و تکلیف ما در برابر خود حضرت است و نباید فریب ادعاهای دروغین را خورد.

IMG15283429

آیت الله طبسی با اشاره به گستردگی موضوع مهدویت، عنوان کرد: تا کنون 5 هزار کتاب راجع مهدویت نوشته شده است و آنقدر این بحث گسترده است که من در 5 سالی که به تدریس این موضوع می‌پردازم هنوز نتوانستم 15 مورد را هم به آخر برسانم.

وی با بیان اینکه اگر به این موضوع توجه بیشتری شود جلوی سوء استفاده افراد گرفته می‌شود، افزود: در کتاب گفتارهای مهدویت به نکات خوبی پرداخته شده است.

این مؤلف کتابهای دینی با اشاره به اینکه در این کتاب به موضوع نیمه شعبان اشاره شده است، گفت: نیمه شعبان از مسائل مشترک بین شیعه و سنی است که هنوز برای عده‌ای جا نیفتاده است و به اهمیت نیمه شعبان واقف نیستند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا